וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה בעיריית ב"ש: "ראש העיר דיקטטור"

רמי שני

17.3.2010 / 9:50

עובדי עיריית באר שבע פתחו בשביתה ללא הגבלת זמן, במחאה על מה שהם מגדירים הרעה בתנאי עבודתם והתעלמות ראש העיר דנילוביץ' מהם. העירייה: "הם מוזמנים לשוב לשולחן במו"מ"

ועד העובדים של עיריית באר שבע משבית החל מהבוקר (רביעי)את פעילות העירייה. לטענת הוועד, ראש העיר מנהל כלפי העובדים מדיניות של דיקטטור ואינו משתף את הוועד בהחלטות הנוגעות לעובדים. מהעירייה נמסר בתגובה, כי העובדים הם שהחליטו לנתק מגע בדיונים שמתקיימים בין הצדדים.

שביתת העובדים נערכת על רקע תוכנית התייעלות שיזם ראש העיר רוביק דנילוביץ', וכוללת גם צמצום בכוח האדם וקיצוצים תקציביים. ועד העובדים מצדו דורש שכל פעולה שנוגעת לתנאי העבודה של העובדים תהיה מתואמת עמו. בוועד טוענים שדנילוביץ' החל לבצע את תכניתו מבלי להיוועץ בו. "הוא החליט למשל לקצץ בגמול על יום עבודה מפוצל", טען יוסי טהר, יושב ראש ועד העובדים. "הדרישה שלו היא שכל עובד יחתים את כרטיס העבודה שלו בבואו ובצאתו. כלומר שהעובדים שמשרתם מפוצלת צריכים להחתים את הכרטיס ארבע פעמים. זה לא לעניין. הנושא הזה הוסדר בעבר בדרך של הסכמות והבנות בין הנהלת העירייה לעובדים. העירייה צריכה לתת אמון בעובדים שעניין יום העבודה המפוצל שלהם, אושר על ידי מנהלי המחלקות והאגפים שבהם הם מועסקים".

טהר הצביע עוד על שורה של מעשים מצידו של דנילוביץ, הנוגדים הבנות, הסכמות והתנהלות קודמת, לעתים אף ארוכות שנים. הוא טען שדנילוביץ' דורש מהסייעות בגנים להחתים כרטיס בבואן לעבודה, שהרישום למוסדות חינוך ייעשה באמצעות כוח עבודה זול ועוד. אבל מה ששבר אותו באופן סופי היו מכתבים שנכתבו לעובדים וגמלאי העירייה, לפיהם העירייה לא תחלק השנה תלושי שי לחג הפסח, וסכום השי יוכנס לחשבונות העובדים כחלק ממשכורתם. "הסכום הזה נבלע במינוס של העובדים בבנק", זעם טהר. "כל הפעולות שדנילוביץ' עושה הן חד צדדיות, אף שבישיבה שקיימנו בסוף חודש פברואר, סיכמנו שהכל יהיה בשיתוף פעולה. הוא מתנהל כמו דיקטטור ואנחנו לא מוכנים לזה יותר". הוועד הודיע שהשביתה בה הוא פותח הבוקר תימשך ללא הגבלת זמן ותכלול את מרבית אגפי העירייה, למעט החינוך המיוחד. עובדי המנהלה במוסדות החינוך לא יגיעו לעבודה וכך גם עובדי השירותים העירוניים, אנשי אגף ההנדסה, הרווחה ואחרים.

גורמים בקרב עובדי העירייה טוענים עם זאת, שפעולת הוועד נועדה אך ורק להציג לראווה את כוחו. אותם גורמים אומרים עוד, שהשבתת פעילות העירייה היא חלק ממאבקים פוליטיים בין הוועד לבין הנהלת העיר והעומד בראשה. בשלב זה נראה שכל צד מתבצר בעמדותיו ואינו מוכן לנקוט צעדי ויתור.

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה, שהעובדים מוזמנים לשוב לשולחן המשא ומתן, וחבל שהם בוחרים לנקוט בדרך זו של שביתה, כדי להשיג את מטרותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully