וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי הודיע: הריבית בארה"ב - ללא שינוי

אשר שכטר

16.3.2010 / 20:45

כצפוי, החליט הבנק הפדרלי האמריקאי להותיר את הריבית ברמת שפל היסטורית של 0.25% בטענה כי הנתונים בתחום הדיור מוכיחים שעדיין לא הבשילו התנאים להעלאתה

הבנק הפדרלי הותיר היום את הריבית בארה"ב ללא שינוי ברמה של 0.25%-0.5%, בהתאם לתחזיות הכלכלנים. למרות הצהרה אופטימית יותר בנוגע למצבה של הכלכלה האמריקאית, חזר הבנק הפדרלי על ההערכה בה דבק מאז חודש מארס לפיה הריבית בארה"ב צפויה להישאר ברמה נמוכה באופן חריג לפרק זמן ממושך.

בהודעת הבנק נאמר כי מאז הפגישה הקודמת של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) בינואר התחזקו הסימנים כי כלכלת ארה"ב מתחזקת, וכי שוק העבודה החל להתייצב, בנוסף לעלייה מתונה בצריכה ובשכר הממוצע. עם זאת, ציינו כלכלני הבנק כי ההשקעה בנדל"ן מסחרי בירידה, התחלות הבנייה טרם התאוששו והמעסיקים עדיין חוששים מגיוס עובדים חדשים.

הבנק הפדרלי חזר על כוונתו לרכוש אג"ח מגובות במשכנתאות בסך 1.25 טריליון דולר כדי לתמוך בשוקי הדיור והמשכנתאות וציין כי ימשיך לעקוב אחרי מצב הכלכלה, וינקוט בצעדים המתאימים במקרה הצורך. ההחלטה התקבלה ברוב של 9-1, כאשר בכיר הבנק הפדרלי תומס הניג ביקש להסיר את ההערכה כי הריבית תישאר נמוכה באופן חריג במשך זמן ממושך, בטענה כי היא אינה נחוצה עוד.

מרבית הכלכלנים צופים כי הבנק הפדרלי יתחיל להעלות את הריבית לפני סוף 2010, עם תחילת ההתבססות של ההתאוששות הכלכלית בארה"ב. מרבית הכלכלנים בארה"ב, לפי הסקר החצי-שנתי של הארגון האמריקאי לכלכלה עסקית (NABE), צופים כי הבנק הפדרלי יעלה את הריבית בחצי השנה הקרובה ב-0.25%-0.5%. כלכלני UBS צופים כי הבנק הפדרלי יעלה את הריבית ל-0.5% עד סוף 2010 ול-2% עד סוף 2011.

באחרונה גלשה המחלוקת בין בכירי הבנק המרכזי לגבי הרמה הרצויה של הריבית גם לתחום הפומבי. נשיא הבנק המרכזי של קנזס סיטי, תומס הניג, אמר החודש כי הבנק הפדרלי צריך להתכונן להעלות את הריבית למרות שיעור האבטלה הגבוה בארה"ב. נשיא הבנק הפדרלי של בוסטון, אריק רוסנגרן, אמר בתגובה כי רמת הריבית האפסית הנוכחית "מתאימה לחלוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully