וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הנכבה "המרוכך" אושר בקריאה ראשונה

16.3.2010 / 20:39

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את חוק הנכבה, לפיו, כל מי שמקבל מימון מישראל ופועל לשלילת קיומה - ייענש. במהלך הדיון התנהל ויכוח סוער בכנסת. טיבי: מדובר בחוק פשיסטי

"חוק הנכבה המרוכך" אושר הערב (שלישי) במליאת הכנסת בקריאה ראשונה. על פי הצעת החוק, כל אדם או ארגון שמקבל מימון מישראל ופועל לשלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית – ייענש, ומימונו ייפגע.

כך, כל מי שיציין את יום העצמאות כיום אבל, יתמוך במאבק מזויין או בטרור נגד ישראל, יסית לגזענות או יפגע בכבוד דגל המדינה ובכבוד סמל המדינה - ייקנס בסכום של עד פי עשרה מעלות הנזק המשוערכת שהמדינה תספוג מפעילותו. החוק מבהיר כי לא מדובר בקנס כספי ישיר, אלא בשלילת זכויותיו התקציביות של העובר על החוק במשרד האוצר. עם זאת, בהצעת החוק נקבע כי הקנס לא יחול על מפלגות.

במהלך הדיון התנהל ויכוח חריף בין חברי כנסת מימין לחברי כנסת משמאל. יו"ר ועדת החוקה, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) פנה ליו"ר מרצ ח"כ חיים אורון ואמר לו, "אתה צבוע. נכון, החוק הזה מעיד על פחד. אני פוחד כאשר אזרחים ישראלים תוקעים לי סכין בגב. אני אולי פחדן, אך יש לי זכות לחיות בשקט".

אז פנה רותם לח"כים הערבים ואמר: "אתם מנסים להילחם בנו 100 שנה ומפסידים קרב אחרי קרב. גם את הקרב הזה תפסידו. כאשר אנחנו במלחמה נגד אויב אכזרי - נחוקק חוקים כדי למנוע ממנו לפגוע בנו". יוזם הצעת החוק, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) אמר לאחר ההצבעה כי "הדיונים על הצעת החוק רק מוכיחים את נחיצותה וחשיבותה של הצעת החוק לשמירה על הדמוקרטיה".

שיח שמתגלה כמה הוא צודק

ח"כ אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל) אמר: "יש כאן אנשים שלא יכולים להתמודד בדרכים תרבותיות עם השיח של האחר שיותר ויותר מתגלה כמה הוא צודק. הם מפחדים, מפחדים מהנרטיב של האחר ולכן הם מציעים הצעות שלא היו מביישים מפלגות של לה פן או מפלגות פאשיסטיות באירופה. כי אם לא יציעו את זה, מה יישאר? ומה יותר גרוע – ח"כ שמקבל משכורת ולא מכיר בה כמדינה יהודית או ח"כ שמקבל משכורת מהמדינה וגונב ממנה?"

יו"ר מרצ ח"כ חיים אורון טען כי "ממשלת ישראל נוגסת בדמוקרטיה על בסיס שבועי, ומפציצה בחוקים שכל תכליתם הוא צמצום דרמטי של גבולות השיח הציבורי. החוק מבטא מגמה מדאיגה של החרפת הניכור והשוליות של אזרחיה הערבים של מדינת ישראל, תוך ניסיון קומיסרי לכפות עליהם נרטיבים היסטוריים שאינם יכולים לקבל".

  • עוד באותו נושא:
  • חוק הנכבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully