וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מנסה להרגיע, בליכוד מטרפדים?

17.3.2010 / 0:30

רה"מ ביקש משריו שלא להתייחס לתקרית הדיפלומטית עם ארה"ב, אולם בליכוד יש כאלה שבוחרים אחרת. ח"כ דנון תקף את קלינטון: "עליה להסיר ידיה מעל ירושלים"

בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה בכל דרך לכבות את האש שפרצה בזירת היחסים עם ארצות הברית, נראה שחברי מפלגתו פועלים בניגוד לתוכניתו. ח"כ דני דנון אמר היום (שלישי) לרשת "פוקס" כי על מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון "להסיר את ידיה מעל ירושלים".

אנשי לשכת ראש הממשלה ערכו ביום ראשון סבב טלפונים בו הודיעו לכל שרי הממשלה על ההנחיה, הכוללת התבטאויות בנושא בראיונות ובתדריכים. עם זאת, לח"כים של הליכוד לא ניתנה הנחיה בנושא ונראה שח"כ דנון בחר לנצל זאת. בראיון לרשת "פוקס" התייחס דנון לדברים שאמרה מזכירת המדינה של ארה"ב הילרי קלינטון, שלפיהם ישראל צריכה להוכיח את מחויבותה לתהליך השלום.

דנון אמר כי "העם הישראלי עומד מאחורי ראש הממשלה נתניהו בכל החלטה בנושא העיר. הסוגיה תישכח. גם בתקופת כהונתו של הנשיא ביל קלינטון, מזכירת המדינה בארה"ב דאז מדלן אולברייט, הורתה לישראל לא לבנות בהר חומה. המקום משגשג, ובסופו של דבר לא הזיק ליחסי ישראל-ארה"ב".

לאחר הראיון אמר דנון לוואלה! חדשות כי הוא עומד מאחורי דבריו, וטען כי על ארה"ב לטפל בבעיית הגרעין האירני, ולא בנושא הבנייה במזרח ירושלים. "נבחרנו על בסיס מצע ברור. ראש הממשלה זוכה לתמיכה בציבור בגלל עמידתו האיתנה על זכותנו בירושלים. רה"מ אומר זאת בצורה ברורה. אמרתי זאת לאמריקאים בראיון בצורה ישירה ודרשתי מהם שיטפלו בבעיה האירנית ולא בבניה בשכונת רמת שלמה", אמר דנון.

על השאלה האם הוא מעריך שיינזף בידי ראש הממשלה, אמר דנון כי להערכתו הדבר לא יקרה. "עמדותיי בנושא ברורות ומוכרות, וביטאתי אותן לא אחת", אמר דנון.

ראש הממשלה הודיע במהלך סוף השבוע בהמשך להנחייתו לשרים, כי יקים צוות מנכ"לים לבדיקת השתלשלות האירועים שהובילו למשבר הדיפלומטי בעת ביקורו בישראל של סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. בנוסף, מוקדם יותר הודיעה השגרירות האמריקאית בישראל כי ביקורו בישראל של שליח ארה"ב למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל כי יידחה עקב כך שנראה שישראל אינה נכונה להתחייב באופן מעשי לתהליך השלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully