וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה בוטלה: סוף למשבר ברשויות המקומיות

עומר רבין

16.3.2010 / 18:19

האשפה ברחובות עשתה את שלה: האוצר והשלטון המקומי סיכמו היום כי מענק האיזון לשנת 2010 לרשויות יסתכם ב-2.5 מיליארד שקל לפחות. לאור ההסכמות בוטלה השביתה שתוכננה למחר

מי שקיווה ליהנות מחר מיום חופש נוסף מפקחי החניה בערים וגם להתענג על ניחוחות ערימות האשפה ברחובות מוזמן להתעדכן: הסכמה אליה הגיעו היום שר האוצר יובל שטייניץ ויו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט הביאה לביטולה של השביתה שתוכננה למחר ברשויות המקומיות.

על פי ההסכמות בין הצדדים, מענק האיזון שמועבר לרשויות המקומיות לשנה זו לא יפחת מ-2.5 מיליארד שקלים. כזכור, ה"פיצוץ" במגעים בין הצדדים נרשם כאשר באוצר סירבו להגדיל את הסכום מעבר ל-2.4 מיליארד שקלים בעוד ברשויות המקומיות טענו כי כל סכום מתחת ל-2.6 מיליארד לא יאפשר להם לעמוד ביעדים ולתת את השירותים הדרושים לתושביהן.

שר האוצר שטייניץ הגדיר את ישיבת המו"מ שהתקיימה היום כ"טובה ועניינית" וטען כי באוצר מבינים היטב את צרכי ומצוקות השלטון המקומי. לאור זאת, התחייבו באוצר כי ייעשה מאמץ נוסף להגדיל את תקציב מענקי האיזון לסכום של 2.6 מיליארד שקלים כפי שדרשו ברשויות, ממקורות תקציביים נוספים. עם זאת, סירבו באוצר להתחייב על סכום זה.

יו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט הגיב גם הוא לסיכום בתום הפגישה ואמר: "המאבק שלנו היה מאבק ענייני וצודק ואנו מברכים את שר האוצר על המפגש הלבבי שהיה ועל שהבין את צרכי השלטון המקומי. מדובר בהישג הסטורי שיאפשר לרשויות להיערך לשנות התקציב 2011 ו-2012."

הפגישה שנערכה היום במשרד האוצר התקיימה גם בהשתתפות יו"ר ועדת הכספים גפני, סגן שר האוצר יצחק כהן, הממונה על התקציבים אודי ניסן וכן ראשי רשויות בולטים ובהם ראש עיריית ת"א רון חולדאי וראש עיריית נתניה מרים פיירברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully