וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכונה שסיבכה את רה"מ עושה שלום בית

יהושע בריינר

16.3.2010 / 20:01

יהודים משכונת רמת שלמה, בה אושרה בנייה בעת ביקור ביידן, קיימו מפגש עם פלסטינים משכונת שועפט, על מנת להפחית את המתיחות בין שתי השכונות

הבנייה המתוכננת בשכונת רמת שלמה בירושלים, הבעירה את היחסים בין ישראל לארצות הברית והוסיפה שמן לעימותים במזרח העיר, אולם נראה כי מאחורי הקלעים ישנם כאלה שמנסים להגיע להבנה. על רקע המתיחות התקיים אתמול (שני) מפגש בשכונת שועפט, שבו השתתפו נציגים משכונת רמת שלמה ונציגים פלסטינים ובכללם גם מוכתר הכפר. הצדדים קיימו את הפגישה לאחר שבשבועות האחרונים יידו צעירים משתי השכונות אבנים אלה על אלה. את המפגש יזמה משטרת ירושלים, שליוותה את כניסתם של רב שכונת רמת שלמה ארי סמג'ה ונציגי התושבים, שמואל בן עטר ואיציק חזן, לתוך שכונת שועפט.

במהלך הפגישה הסכימו שני הצדדים למנוע את ידויי האבנים בין שתי השכונות השכנות. "אנחנו התנצלנו על הנזק שגרמו תושבים מהשכונה לרכוש פלסטיני והבהרנו להם שאנחנו רק מבקשים לחיות בשכנות טובה בלי עימותים", סיפר בן עטר לוואלה! חדשות, "שני הצדדים הסכימו שאם אנחנו, האנשים הפשוטים ומנהיגי הדת היו מקיימים את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים הייתה כבר מזמן התקדמות משמעותית, אבל גם הם אמרו לנו שאלה המנהיגים שעושים את כל הבעיות".

לדברי בן עטר, נושא אישורי הבנייה ל-1,600 יחידות דיור חדשות ברמת שלמה, לא הועלה על ידי הצדדים במהלך הפגישה. "למרות שלא דיברנו על כך, היה חשוב לנו לבוא אליהם ולומר שאין לנו דבר נגדם", אמר בן עטר. בסיום הפגישה סיכמו הצדדים להמשיך בהידברות משותפת.

בתוך כך בוטלה היום בלחץ של גורמים בירושלים עצרת תפילה שהייתה אמורה להתקיים ברמת שלמה בהשתתפות חברי כנסת מהימין ותושבי השכונה, וזאת בשל החשש כי העצרת עלולה להתסיס את הרוחות ולהגביר את העימותים במזרח ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully