וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: אירועי י-ם יתפוצצו לישראל בפנים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.3.2010 / 16:33

הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה הודעה מאיימת בעקבות המהומות ברחבי ירושלים. מה שקורה בי-ם "הוא המנוע והלהבה שתבעיר את האינתיפאדה". הניה: "לא לחשוש ממלחמה דתית"

גדעון צנטנר

(צילום: צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: יאיר דניאל, קריינות:אילן שניג)

"מה שקורה בירושלים ובמסגד אל-אקצא יוביל לפיצוץ בפניה של ישראל" – כך איימה היום (שלישי) הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם. בהודעה מיוחדת שפרסם דובר הזרוע אבו עוביידה על רקע העימותים המתנהלים בירושלים הוא ציין כי מה שקורה בירושלים "הוא המנוע והלהבה שתבעיר את המרד ואת האינתיפאדה עד לשחרור כל אדמת פלסטין".

"אנו בזרוע הצבאית של חמאס עוקבים מקרוב אחר המתרחש בירושלים הכבושה ובוחנים אחר דרכים להגיב באופן שיסייע לאל-אקצא ויכאיב לישראל", הוסיף אבו עוביידה. בהתייחסו לחנוכת בית הכנסת 'החורבה' בירושלים אמר כי "החורבה תהיה תחילת החורבן של היישות הציונית".

ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, תקף אף הוא את ישראל הפוגעת, כלשונו, במקומות הקדושים בירושלים: "מה שקורה כרגע חושף את האמת מאחורי הסכסוך עם ישראל ומציג את עתידה של ירושלים הכבושה", אמר בפתח ישיבת הממשלה בעזה. "אל תחששו ממלחמה שמכנים אותה 'מלחמה דתית' או לא דתית. ירושלים היא מוסלמית ואנחנו כרוכים אחריה".

הניה מתח ביקורת חריפה גם על הרשות הפלסטינית, אותה הוא כינה 'רשות פתח': "על רשות פתח להפסיק לרדוף אחר פעילי ההתנגדות בגדה המערבית כדי שיהיה ניתן להגן על העם הפלסטיני ועל המקומות הקדושים. על העם הפלסטיני כולו להתאחד במאבקו במדיניות הכיבוש ולמען ירושלים". הוא פנה לתושבי מזרח ירושלים והבהיר להם: "אנו עמכם, תומכים בכם, לא נוותר עליכם. אין לכיבוש עתיד בפלסטין. ירושלים היא שלנו".

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, קרא לפתוח באינתיפאדה עממית בהשתתפות הציבור הפלסטיני במחאה על הבנייה הישראלית בהתנחלויות ועל פעולותיה של ישראל בירושלים. "לא ייתכן שלנוכח התכנית הציונית שמטרתה לייהד את ירושלים, יפרוץ מאבק ואז ידעך. על המאבק להימשך כל הזמן". הוא הבהיר כי "אין מנוס מהתפרצות עממית" של אינתיפאדה והוסיף כי "ההתנגדות היא האופציה המרכזית שלנו ועמוד התווך של המדיניות שלנו".

(עדכון ראשון: 15:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully