וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל: "אין סימנים לאינתיפאדה שלישית"

איילה חננאל

16.3.2010 / 14:53

מפכ"ל המשטרה דודי כהן אמר בתדרוך עיתונאים שהמשטרה תישאר ערוכה באזור הר הבית לפחות עד יום שישי הקרוב כדי למנוע הפרות סדר. "עד יום ראשון נחזיר את החיים למסלולם"

גדעון צנטנר

(צילום: צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: יאיר דניאל, קריינות:אילן שניג)

מפכ"ל המשטרה דודי כהן סייר היום (שלישי) בעיר העתיקה בירושלים ואמר כי המתיחות השוררת בעיר בימים האחרונים אינה מצביעה על התפתחותה של אינתיפאדה שלישית. "יש פה מרקם חיים ייחודי וצריך לשמור על שקט גם מהצד המוסלמי וגם מהצד היהודי באזור". המפכ"ל הוסיף כי המשטרה תישאר ערוכה באזור הר הבית לפחות עד יום שישי הקרוב וזאת כדי למנוע הפרות סדר. "יש לנו כוונה להחזיר ביום ראשון את החיים למסלולם", אמר המפכ"ל.

"יום הזעם" עליו הכריז החמאס נפתח במזרח ירושלים בהתפרעויות אלימות. בכניסה למחנה הפליטים שועפט יידו כמה עשרות צעירים ערבים רעולי פנים אבנים לעבר לוחמי מג"ב והבעירו צמיגים. הכוח פיזר אותם באמצעות רימוני הלם. בכניסה הצפונית לעיסאוויה הבעירו כמה רעולי פנים צמיגים וכן יידו אבנים לעבר לוחמי מג"ב. נכבדי הכפר הגיעו למקום והרגיעו את הרוחות. מקורות פלסטינים מסרו כי יותר מ-20 פלסטינים תושבי עיסאוויה נפצעו בעימותים ובסך הכל מדווחים הפלסטינים על עשרות פצועים בעימותים עם כוחות הביטחון הישראלים.

בהמשך הבוקר התפשטו המהומות לעוד מספר מוקדים במזרח ירושלים: בוואדי ג'וז נעצרו מספר צעירים לאחר שעשרות צעירים ערבים החלו ליידות אבנים לעבר כוחות מג"ב ומשטרה. גם במעלה גור, ברחוב בן עדיה, סמוך לשער המג'לס ובמעבר קלנדיה פרצו עימותים בים צעירים ערבים שיידו אבנים לעבר כוחות מג"ב המוצבים במקום. בנוסף, שלושה קטינים נעצרו לאחר שיידו אבנים לעבר שוטרים בג'בל מוכבר. פלסטינים יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון גם בכפר בית אומר צפונית לחברון. אחר הצהריים יידו צעירים ערבים אבנים לעבר כוחות משטרה ומג"ב. ברחוב הרכבת סמוך לשכונת ג'אבל מוכבר יידו עשרות צעירים תושבי הכפר אבנים לעבר כוחות המשטרה. הכוחות פיזרו את המיידים ועצרו חמישה מהם. עד כה נפצעו באורח קל שמונה שוטרי מג"ב ונעצרו 47 צעירים ערבים במהומות בירושלים.

בכיר פתח ומחזיק תיק ירושלים בארגון, חאתם עבד אל-קאדר, אמר הבוקר כי "מה שקורה בירושלים מזכיר את האווירה ששררה לפני פרוץ האינתיפאדה הראשונה". עבד אל-קאדר ציין כי תושבי מזרח ירושלים, שאותם הוא מכנה "הגנרלים של האומה, מסוגלים להגן על ירושלים למרות השתיקה הערבית המעוררת דאגה". הוא שב וקרא להכריז על כוננות מלאה בירושלים ו"להציל את מסגד אל-אקצא".

ח"כ טיבי: "כיבוש מחדש של ירושלים"

בתוך כך שורה של חברי כנסת ערבים ליוו היום את ביקורה של ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל במתחם הר הבית. ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר כי הנוכחות של משטרת ישראל בהר היא "כיבוש מחדש של מסגד אל-אקצא וירושלים". הוא הוסיף כי מדובר במניעה בוטה של חופש הפולחן. "פלסטינים מהגדה לא יכולים להגיע לכאן, פלסטינים ממזרח ירושלים ומהקו הירוק מתחת לגיל 50 לא יכולים להיכנס. אנחנו שומעים כל הזמן קולות ירי מהסמטאות העתיקות של העיר ומהשכונות במזרח ירושלים", אמר טיבי.

גם ח"כ חנין זועבי ממפלגת בל"ד שהשתתפה בתהלוכה של "ועדת המעקב" ביקרה את מדיניות ישראל בירושלים ואמרה כי "מדיניות נתניהו בירושלים אינה פחות מאשר טיהור אתני, והיא מהווה מניע חזק ביותר לפתיחת אינתיפדה שלישית יותר מאשר ביקורו של שרון במסגד אל-אקצא". היא הוסיפה כי קיימת סכנה מהתלקחות שתבעיר את האזור והבטיחה כי "לא נעמוד דום מול רמיסת זכויותיו של העם הפלסטיני בכלל ושל תושבי ירושלים בפרט".

"ממשלת נתניהו היא ממשלה מסוכנת וחסרת אחריות המובילה את האזור לאינתיפאדה שלישית", כך אמר ח"כ טאלב א-סנע מרע"מ-תע"ל. הוא קרא לליגה הערבית ליזום החלטה במועצת הביטחון נגד ישראל בכל הנוגע להמשך הבנייה בהתנחלויות "ולקבל החלטה מחייבת עם סנקציות אם ממשלת ישראל מפרה אותה". רכבו של א-סנע נקלע לעימותים בין פלסטינים לשוטרים בדרך למתחם הר הבית וכתוצאה מכך פגעו מספר אבנים ברכב. לטענת מקורביו של ח"כ א-סנע, לא נגרם נזק למכונית וליושביה בעקבות פגיעת האבנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully