וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי נמל חיפה: נפעל נגד הנפקת הנמל

קובי מנדל

16.3.2010 / 14:46

העובדים, החוששים לזכויותיהם ולעתידם המקצועי, פתחו בסדרת צעדי מחאה נגד ההנפקה הציבורית הצפויה של הנמל. "למרות הבטחות מפורשות שקיבלנו, לא התקיימו עימנו דיונים בנושא"

עובדי נמל חיפה מאיימים לנקוט צעדי מחאה לאחר שאמש קיבלו את תשקיף הצעת המכר על ידי המדינה, של המניות המוצעות למכירה של חברת נמל חיפה וכן הנפקתה לציבור בדרך של איגרת חוב. לטענתם הדבר יפגע בזכויותיהם.

בעקבות התשקיף החליטו ועדי העובדים לנקוט במספר פעולות מיידיות: מחר בבוקר תתקיים ישיבת חירום של כל חברי הוועדים בנמל. לאחר מכן, בשעה 09:30 בבוקר יכנסו חברי הוועדים את כל עובדי חברת נמל חיפה לאסיפת חירום על מנת להסביר להם את הסכנות הצפויות לעתידם התעסוקתי בנמל בעקבות פרסום התשקיף.

מיד לאחר אסיפת העובדים, מתכננים עובדי נמל חיפה לבקר בישיבת דירקטוריון החברה, שאמורה להתחיל מחר בשעה 10:00, כדי להסביר ולהתריע גם בפני חברי הדירקטוריון על הסכנות הטמונות בתשקיף, וכן את אחריות הדירקטוריון לתוכנו של תשקיף זה, בהיותו הגוף העליון האחראי על חברת נמל חיפה.

במכתב בהול ששלחו היום חברי מזכירות עובדי נמל חיפה אל יושב ראש דירקטוריון נמל חיפה, בן ציון סלמן, נאמר: "אנו רואים בתוכן התשקיף הפרה בוטה וחד צדדית של הבטחה שלטונית – כלומר של משרד התחבורה – ותוך התעלמות מוחלטת מהסכמים קיימים. כתוצאה מתשקיף זה, אנו רואים פגיעה עתידית בזכויות העובדים ובשמירה על האיתנות הכלכלית והפיננסית של חברת נמל חיפה. בתשקיף גילינו ניסיונות להפעלת נמלים פרטיים ורציפים פרטיים, ניסיונות להפעלת חברות בנות ברציפי הנמל , וכן שורה ארוכה של נושאים, שאינם מקובלים עלינו".

העובדים הוסיפו: "למרות הבטחות מפורשות שקיבלנו, לא התקיימו עימנו דיונים בנושאים הנ"ל. מכיוון שתשקיף זה מסכן את זכויות העובדים ואת עתידם התעסוקתי, בכוונתנו להסיק את המסקנות המתבקשות ולנקוט מהלכי מניעה, על מנת להגן על ציבור עובדי נמל חיפה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully