וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דה סילבה: דחיקת אירן לפינה מסוכנת

ניר יהב

16.3.2010 / 14:19

נשיא ברזיל טען בפגישה עם ראשי יוזמת ז'נבה כי ארצו נמצאת בקשרים עם אירן מתוך דאגה למצב. "דחיקתה של טהרן לפינה עלולה להביא לתסריט הגרוע ביותר"

נשיא ברזיל לולה דה סילבה המבקר בישראל, נפגש היום (שלישי) עם ראשי יוזמת ז'נבה. בפגישה נכח גם שר החוץ הברזילאי. הנשיא, שאמור להיפגש עם יו"ר הרשות אבו מאזן בקרוב, הביע הערכה רבה ליוזמה וקרא להמשיך בפעילות החשובה הזו.

דה סילבה הציג עצמו כאדם אופטימי מטבעו וטען שאם יהיה משא ומתן רציני עם אנשים שנחושים להשיג פתרון, יהיה הסכם. בנוסף טען כי לאו"ם ולמדינות נוספות כמו ברזיל יש תפקיד משמעותי במשא ומתן. לדבריו, "ישראל לא צריכה להתבסס רק על ארה"ב". לנשיא הוצגו נספחי יוזמת ז'נבה בספרדית.

בתגובה להסתייגותו של יוסי ביילין מיחסיו של דה סילבה עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד, אמר הנשיא כי הוא מקיים את הקשר "מתוך דאגה למצב". לדעתו, התעלמות מאירן או דחיקתה לפינה עלולה להביא לתסריט הגרוע ביותר, בעוד שסנקציות או אמברגו לא יזיזו אותה מעיסוקיה, ולכן אסור לקהילה הבינלאומית לדחוק את אירן לפינה אלא לקיים עימה דיאלוג.

בתוך כך, הביעו אתמול גורמים בסביבת ליברמן אי נוחות מהקשר בין ברזיל לאירן, אך אמרו כי הסיבה לרצונו של שר החוץ שלא להשתתף במפגש עם הנשיא היא סירובו של דה סילבה לבקר בקבר הרצל, בעוד שהוא מתכוון לבקר בקברו של יאסר ערפאת בנוסף, ראש הממשלה נתניהו קרא בנאומו בכנסת למעצמה הדרום אמריקאית לסייע במניעת התחמשותה הגרעינית של טהרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully