וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל תפצה משפחת ילד שהתחשמל למוות

קובי מנדל

16.3.2010 / 12:33

ביהמ"ש קבע כי חברת החשמל התרשלה כשלא מיגנה כהלכה את עמוד החשמל שגרם למותו של נער כבן 16. "על החברה לפצות את המשפחה בכ-800 אלף שקלים"

בית משפט השלום בחיפה חייב את חברת החשמל לפצות את משפחתו של הנער ממדוח אחמד קיעאן, בן 16 מהשטחים, שהתחשמל למוות כשטיפס על עמוד חשמל, בסכום של כ-800 אלף שקלים.

השופטת תמר נאות פרי קבעה כי חברת החשמל התרשלה בגין העדרו של שלט אזהרה על העמוד ביום האירוע וכי אמצעי המיגון שהיו על העמוד לא היו מספיקים, וחייבה את חברת החשמל לפצות את התובעים בסך 786,792 שקל.

בתביעה ציינו הוריו של הנער כי המקרה ארע בסוף חודש יולי 2007 בעת שהוא רעה את צאן המשפחה ביער יתיר אשר בדרום הר חברון יחד עם אחיו ובן דודו. מסיבה שאינה ברורה הוא טיפס על עמוד חשמל שניצב ביער, נגע בקו המתח, התחשמל, ונפל ארצה. לטענת התובעים מותו נגרם בשל רשלנות של חברת החשמל לישראל. חברת החשמל הכחישה את נסיבות האירוע, וטענה כי לא התרשלה.

השופטת נאות פרי קבעה כי טענת הנתבעת לפיה לא ניתן היה לצפות הימצאותם של קטינים או אחרים בסמוך לעמוד, או כי המדובר באירוע "בלתי מתקבל על הדעת" אינה יכולה להתקבל. לדבריה, ניתן וצריך היה לצפות את הימצאותם של אנשים בתחומי היער. עוד הבהירה כי ממסמכים שהוצגו עולה כי בשנת 2004 החלה עבודת מטה בחברת החשמל, לקראת ניסוחם של נוהלי בטיחות חדשים לגבי מיגון עמודי חשמל וכי לשיטת חברת החשמל עצמה, אזורי נופש ואזורי מגורים של בדואים "מועדים לפורענות".

כן ציינה השופטת שהוכח כי בשעה שהמנוח טיפס על העמוד לא היה על העמוד שילוט אזהרה, וכי העדר השילוט הינו בלתי סביר. השופטת הבהירה כי ניתן למצוא אמצעים פשוטים לקיבוע שלטי האזהרה באופן שלא ניתן יהיה לתלוש אותם. עוד מצאה השופטת כי אמצעי המיגון שהיו על העמוד נפלו מרף הבטיחות הקיים, ואף בכך יש התרשלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully