וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר ברנע: חברי דירקטוריון הושתקו

עמית בן-ארויה

16.3.2010 / 13:30

בפאנל שעוסק באחריות דירקטורים התייחס ברנע לפרשת דנקנר ואמר: "אם חבר דירקטוריון שאל מדוע ממנים את דני דנקנר ומה הכישורים שלו, הוא הושתק. זה לא מקובל"

"אם חבר דירקטוריון שאל מדוע ממנים את דני דנקנר ומה הכישורים שלו, הוא הושתק. זה לא מקובל", כך אמר פרופ' אמיר ברנע הבוקר בפאנל שעוסקת באחריות דירקטורים בכנס אכיפה בשוק ההון של המכון להשתלמות של לשכת עורכי הדין.

בדברי הפתיחה שלו תקף ברנע את התנהלות דירקטוריון בנק הפועלים בשנים האחרונות בדגש על אופן מינוי ופיטורי יושב ראש הדירקטוריון. "אני יכול לשחזר את כל ההליך בדירקטוריון לגבי העזיבה של שלמה נחמה (יושב הראש שעזב ב-2006).

אני יכול לומר באופן חד משמעי שלדירקטוריון לא היה שום משקל לא בהחלטה של הפיטורים של נחמה או במינוי של דני דנקנר. הם נעשו באופן מלא על ידי בעלת השליטה (שרי אריסון). דירקטורים בבנק לא רק שאין להם say בעניין, הם גם לא יכולים להציע מועמדים לתפקיד יו"ר. השורה התחתונה בעניין היא חד משמעית".

באופן כללי יותר אמר ברנע: "בעל שליטה למיטב ידיעתי אין לו מעמד למעט עסקאות עמו. עסקאות עם בעל שליטה מוסדרות בחוק. השאלה היא אם בעל שליטה זכאי להיות נוכח בדיון שקשור למינוי או תגמול מנהלים בבנק? מה הזכויות והחובות שלו? מדוע אין עיגון בחוק למעמד בעל השליטה? האם מותר לדירקטור להיפגש אתו? השאלות הן פתוחות ומצער שעדיין לא נקבע המתווה החוקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully