וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים ערבים: "ישראל כובשת את אל-אקצא"

ניר יהב ופנחס וולף

16.3.2010 / 12:10

חברי הכנסת מהמפלגות הערביות עלו להר הבית במסגרת תהלוכת ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל במקום. "ממשלת ישראל מובילה את האזור לאינתיפאדה שלישית"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

שורה של חברי כנסת ערבים ליוו היום (שלישי) את ביקורה של ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל במתחם הר הבית במסגרת מה שהוגדר בחמאס כ"יום הזעם". הח"כים זועמים על מדיניותה של ישראל בעיר הקדושה שלטענתם מנסה "לייהד את מזרח ירושלים" ומוחים נגד הבנייה הישראלית בהתנחלויות.

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) שנמצא בהר הבית אמר כי הנוכחות של משטרת ישראל בהר היא "כיבוש מחדש של מסגד אל-אקצא וירושלים". הוא הוסיף כי מדובר במניעה בוטה של חופש הפולחן. "פלסטינים מהגדה לא יכולים להגיע לכאן, פלסטינים ממזרח ירושלים ומהקו הירוק מתחת לגיל 50 לא יכולים להיכנס. אנחנו שומעים כל הזמן קולות ירי מהסמטאות העתיקות של העיר ומהשכונות במזרח ירושלים", אמר טיבי.

גם ח"כ חנין זועבי ממפלגת בל"ד שהשתתפה בתהלוכה של "ועדת המעקב" ביקרה את מדיניות ישראל בירושלים ואמרה כי "מדיניות נתניהו בירושלים אינה פחות מאשר טיהור אתני, והיא מהווה מניע חזק ביותר לפתיחת אינתיפדה שלישית יותר מאשר ביקורו של שרון במסגד אל-אקצא". היא הוסיפה כי קיימת סכנה מהתלקחות שתבעיר את האזור והבטיחה כי "לא נעמוד דום מול רמיסת זכויותיו של העם הפלסטיני בכלל ושל תושבי ירושלים בפרט".

יו"ר מפלגת בל"ד, חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה האשים את ממשלת ישראל ביצירת פרובוקציות בהצבת מחסומים שמנעו מערבים מלהגיע לבירה. "המחסומים לא יעזרו והציבור הערבי יגיע לירושלים כדי להגן על העיר ומסגד אל אקצא. המשטרה צריכה למנוע התערבות וכניסה של פרובוקטורים ושל חבורות קיצוניות למסגד אל-אקצא", אמר זחאלקה.

"ממשלת נתניהו היא ממשלה מסוכנת וחסרת אחריות המובילה את האזור לאינתיפאדה שלישית", כך אמר ח"כ טאלב א-סנע מרע"מ-תע"ל. הוא קרא לליגה הערבית ליזום החלטה במועצת הביטחון נגד ישראל בכל הנוגע להמשך הבנייה בהתנחלויות "ולקבל החלטה מחייבת עם סנקציות אם ממשלת ישראל מפרה אותה". רכבו של א-סנע נקלע לעימותים בין פלסטינים לשוטרים בדרך למתחם הר הבית וכתוצאה מכך פגעו מספר אבנים ברכב. לטענת מקורביו של ח"כ א-סנע, לא נגרם נזק למכונית וליושביה בעקבות פגיעת האבנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully