וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: עובדת לא חוקית בבית המועמד ליועמ"ש

איילה חננאל

15.3.2010 / 22:20

פקחי יחידת עוז הגיעו בעקבות מידע מודיעיני לביתו של עו"ד צבי אגמון, לשעבר מועמד למשרת היועץ המשפטי לממשלה ומצאו בדירה עובדת זרה שהועסקה לפי החשד ללא אישור

פקחי יחידת עוז מצאו היום (שני) עובדת זרה המועסקת לפי החשד ללא אישור בביתו של עו"ד צבי אגמון, אשר היה עד לאחרונה אחד המועמדים למשרת היועץ המשפטי לממשלה. הפקחים הגיעו לביתו של אגמון בצפון תל אביב בעקבות מידע מודיעיני ומצאו את העובדת, שלפי החשד הועסקה במקום שלוש פעמים בשבוע בניהול משק הבית.

עידן כהן, הממונה על אזור המרכז ביחידת עוז סיפר כי העובדת לא תגורש. הנתינה הזרה מהפיליפינים שוהה בארץ מזה כ-10 שנים והינה אם לילד בן חמש הנמצא עמה בארץ. בשל כך היא אינה מועמדת להרחקה. נגד מעסיקיה נפתח תיק בגין העסקת עובד זר שלא כדין.

בנוסף, רעייתו של אגמון נלקחה לחקירה שבה, לפי יחידת עוז, טענה שהעסיקה את העובדת מאחר ושיערה כי היא שוהה בארץ כחוק, מתוקף היותה אם לילד.

"החלטת הממשלה להקפיא את הרחקתם של עובדים זרים שהינם הורים לילדים השוהים בארץ, התקבלה רק לפני מספר חודשים", אמר כהן. יצוין שהעובדת הזרה מהפיליפינים הועסקה על פי החשד בבית משפחת אגמון מעל לשלוש שנים. כעת יזומנו בני הזוג אגמון לחקירה במשרדי התמ"ת, במסגרתה ייבדק בין היתר אם שילמו לעובדת הזרה תשלומי ביטוח לאומי, רפואי ושכר מינימום כחוק.

הפקחים פעלו במסגרת מבצע "סדר ונקיון", שנערך ברחבי הארץ נגד העסקת עובדים זרים שלא כחוק. במסגרת המבצע, נתפס שוהה בלתי חוקי גם בביתו של יאיר לנדאו, בנו של ראש עיריית הרצליה לשעבר אלי לנדאו. נגד העובד הזר עומד כתב אישום בגין עבירות אלימות. זו הפעם השנייה במהלך החודש האחרון שבה נתפס עובד זר המועסק באופן לא חוקי בבית ילדיו של לנדאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully