וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות במשטרה: ועדת המעקב תבקר בהר הבית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.3.2010 / 18:49

חברי ועדת המעקב של ערביי ישראל הודיעו על כוונתם להגיע מחר להר הבית ולחברון. כ-2,500 שוטרים נפרסו באזור ירושלים. אבו-עלא: "אם ישראל תמשיך במעשיה - תגיע אינתיפאדה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל)

חברי ועדת המעקב של ערביי ישראל יבקרו מחר (שלישי) בהר הבית ובחברון במחאה על צעדי ישראל בירושלים ובשל המשך הבנייה בהתנחלויות. חברי הוועדה צפויים להיפגש עם נציגי הוואקף האיסלמי בהר הבית.

במקביל, ימשיכו אנשי הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית לשגר באוטובוסים פעילים ערבים-ישראלים לבירה. המשטרה תיערך באזור בכוחות מתוגברים, 2,500 שוטרים יתפרשו ברחבי העיר. בנוסף, יימשך הסגר המלא שהוטל על שטחי הרשות הפלסטינית עד מחר בערב.

עדות נוספת למתיחות סיפקו הערב עשרות צעירים פלסטינים שהתקרבו למעבר קלנדיה והחלו ליידות אבנים לעבר המעבר ושוטרי מג"ב וחיילי צה"ל. לא היו נפגעים והמעבר נסגר לתנועה.

בתוך כך, ברשות כבר דיברו היום בגלוי על אפשרות של אינתיפאדה מחודשת. חבר הוועד הפועל של אש"ף אבו-עלא אמר במסיבת עיתונאים באבו-דיס כי "אינתיפאדה היא ביטוי של אי צדק ודיכוי, ממנו סובל העם. אם המצב יישאר כמו שהוא, ללא קשר לשאלה האם נקבל את ההחלטה או לא - זה יגיע. אם ישראל תמשיך במעשיה אלה - זה יגיע".

"ישראל מסכנת השיחות"

המתיחות באזור גברה עוד יותר, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר היום שהבנייה בירושלים תימשך על אף המשבר ביחסים עם ארה"ב. "הבנייה בירושלים תימשך בכל מקום כפי שהיה מקובל ב-42 השנים האחרונות", אמר נתניהו בישיבת סיעת הליכוד שנערכה במשכן הכנסת. ראש הממשלה אף הוסיף שהחלטת הקבינט על סיום ההקפאה בתום עשרת החודשים מחייבת.

שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון אמרה שההחלטות הישראליות "סיכנו את ההסכמות להתחיל בשיחות הקרבה ואף חתרו תחתיהן. עמדת האיחוד האירופי כלפי ההתנחלויות ברורה. הן בלתי חוקיות מהוות מכשול לשלום ומאיימות על פתרון שתי המדינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully