וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס מורידה את דירוג האשראי של פרטנר

נדב עבודי

15.3.2010 / 17:47

חברת הדירוג הלונדונית מורידה את הדירוג של פרטנר לרמה שבשפת השוק מכונה אג"ח זבל. ח"כ יחימוביץ': "תוצאה בלתי נמנעת של התנהגותם המופקרת של אילן בן דב והדירקטוריון"

חברת הדירוג הלונדונית מורידה את הדירוג של פרטנר ל-1BA - רמה שבשפת השוק מכונה "אג"ח זבל" - מהדירוג הקודם של החברה שעמד על Baa3. במודי'ס מסבירים זאת ב"מצב הנזילות ההדוק של פרטנר נכון לסוף 2009, עם תזרים מזומנים של 329 מיליון שקל. לחברה קופת מזומנים של 1.2 מיליארד שקל שישמשו למימון תשלום דיווידנד מיוחד של 1.4 מיליארד שקל, אך החברה תצטרך לגייס עוד חוב ב-2010, 2011 ו-2012 על מנת למחזר את החוב הנוכחי".

ח"כ שלי יחימוביץ' הגיבה להודעה על הדירוג באומרה: "הורדת דירוג האשראי של פרטנר בידי מודי'ס לרמת אג"ח זבל היא תוצאה בלתי נמנעת של התנהגותם המופקרת של אילן בן דב ושל הדירקטוריון שלו, אשר משכו דיווידנד חמדני מעבר לשורת הרווח, ועירערו את יציבות החברה. חבל שהרגולטורים לא עצרו את בן דב בזמן, וחבל עוד יותר שקורבנותיו של בן דב יהיו העובדים, המשקיעים והספקים".

מודי'ס מציינים עוד כי קיים סיכון לחברה ברמה התפעולית בעקבות "לחץ תחרותי ורגולטורי וכן מההשפעה השלילית של השקת שירותי התקשורת הקווית של החברה בטווח הקצר". על פי הסדר האג"ח של פרטנר, החברה חייבת להעלות את תשואת האג"ח למחזיקים ב-0.5% עבור כל הורדה של קטגוריית דירוג, אך הדירוג התקף בהסדר פרטנר הוא של חברת מעלות ולא של מודי'ס. מעלות דווקא בחרה שלא להוריד את דירוג האגרות של פרטנר עקב החלוקה החריגה שמבצעת החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully