וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריאל אטיאס מחזיר את ההטבות לצפון

רנית נחום-הלוי

15.3.2010 / 16:30

השר הבינוי והשיכון בשבתו כיו"ר מועצת מקרקעי ישראל, אישר מתן תמריצים כלכליים לחיזוק ישובים בגליל ובצפון. במסגרת הפיצויים: הנחות של עשרות אחוזים ברכישת קרקעות

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, בשבתו כיו"ר מועצת מקרקעי ישראל, אישר היום מתן תמריצים כלכליים לחיזוק ישובים בגליל ובצפון. במסגרת ההחלטות שאושרו היום במועצה, יינתנו הנחות משמעותיות ברכישת קרקעות על מנת לעודד תושבים להתגורר באזורים אלו.

המועצה החליטה להאריך את תוקפה של החלטה שהתקבלה ב-2001, לפיה במקומות בהם משלמים היום 91% מערך הקרקע, ישלמו כיום 51% בלבד. במקומות בהם שילמו עד היום 51% מערך הקרקע, ישלמו 31% בלבד. ההנחות ינתנו בתנאי שגובה ההנחה לא יעלה על 50 אלף שקל. ההחלטה תהיה תקפה עד ליום ה-1 למאי 2012, ושיעורי ההנחות יקבעו בהתאם לאזורי עדיפות לאומית.

בנוסף, אימצה המועצה המלצות של צוות המינהל לשינוי תהליכי קליטה של מועמדים להקצאת קרקע בישובים חקלאיים וקהילתיים. הצוות הוקם לאור עתירות שהוגשו לבית המשפט העליון שתקפו את המדיניות הקיימת למיון מועמדים לישובים אלו. לפי החלטות המועצה, מבחן ההתאמה לקהילה בנוסחו הקיים ימשיך לחול אך ורק על ישובים קטנים מאוד או בתקופת ההקמה של הישובים, שמספר בתי האב בהם הוא עד 120. בישובים גדולים יותר, הציע הצוות כי יחול קריטריון לפיו ידחה מועמד שימצא כי מידת אי התאמתו לחיי הקהילה בישוב עשויה לפגוע בחיי הקהילה.

המועצה החליטה עוד להרחיב את היקף ההתקשרות של מינהל מקרקעי ישראל עם הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית לתכנון פיתוח ואכלוס ישובים קהילתיים חדשים. ההתקשרות עם התנועות המיישבות תחול מעתה בגליל, בעמק עירון, בדרום הר חברון, ברמת הנגב, בערבה, ברמת הגולן, בחבל עדולם, מזרח לכיש ובמועצות האזוריות חבל איילות, בני שמעון ואשכול. כל ההחלטות יכנסו לתוקף רק לאחר חתימתן על ידי שר הבינוי והשיכון ושר האוצר.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס אמר היום כי "אני רואה חשיבות מרובה ביצירת תמריצים כלכליים אמיתיים למשיכת אוכלוסייה לישובי הגליל והצפון, במטרה לחזקם. החלטות אלו יסייעו להתרחבות והתחזקות ישובי הצפון וימנעו הגירה שלילית מצפונה של המדינה. היה חשוב לי להחזיר את ההטבות לישובי הצפון ולאפשר למי שבוחר לגור בפריפריה את התנאים הטובים ביותר שהמדינה יכולה להעניק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully