וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלנג צה"לי חדש? הכירו את "כפר הגנבים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.3.2010 / 16:44

חסן חריזאת, פלסטיני תושב הכפר ניזל באזור ערד התלונן שהחיילים מכנים את כפרו "כפר הגנבים" ומוציאים בכך שם רע לכפר. חריזאת: "זה רע בשביל הכפר וזה מכאיב לנו"

שמענו בעבר על פלסטינים שמתלוננים על כך שחיילים השפילו אותם, פגעו בהם ומנעו מהם לעבור במחסום, אך נדמה שהתלונה שהגיש היום (שני) חסן חריזאת, פלסטיני תושב כפר ניזל הסמוך לערד, היא אחת מהתלונות החריגות והבלתי-שגרתיות שהוגשו. חריזאת מלין על כך שחיילים ואנשי אבטחה ששומרים במחסום הסמוך לכפרו מכנים את כפר ניזל "כפר הגנבים" ובכך הם מוציאים לו שם רע. "זה רע בשביל הכפר וזה מכאיב לנו", הוא אמר לוואלה! חדשות.

"כפר ניזל הוא כפר קטן השוכן ליד היישוב בית יתיר שבדרום הר חברון. הכפר קיים מעל מאתיים שנה וחיים בו 400 תושבים", סיפר חריזאת. "בכל העולם הכפר מוכר ככפר ניזל אולם בתקופה האחרונה החלו החיילים והמאבטחים המאיישים את המחסום לכנות אותו 'כפר הגנבים'. אדם שעובר במחסום נשאל על ידיהם 'לאן אתה הולך?', הוא עונה 'לכפר ניזל', והם בתגובה צוחקים ואומרים 'אה, לכפר הגנבים'. זה פשוט מעליב ופוגע".

"בשביל החיילים והמאבטחים הכפר הוא כפר הגנבים", אמר בכאב. "אפילו לשודד יש שם, אפילו לגנב, אפילו לאנס. תראה לי אדם אחד שהוא גנב או אנס שבתעודת הזהות שלו כתוב 'גנב' או 'אנס' במקום השם שלו. הרי יש שם לכפר". חריזאת דחה גם את הטענות לפיהן ייתכן וכפרו מכונה 'כפר הגנבים' בשל הגניבות הרבות המתרחשות באזור: "זה כפר שקט ורגוע, אף אחד לא עושה בעיות. אנשים גרים פה בשלווה, עובדים בחקלאות, ואין פה גנבים".

חריזאת, שמשקיע את כל מאמציו לשנות את גזירת הכינוי שניתן לכפר שלו, פנה היום ליועצת המשפטית של ארגון "רבנים לזכויות אדם", אולם זו הבהירה לו כי מבחינה משפטית אין אפשרות לעשות דבר בנידון. למרות תשובתה, חריזאת לא אומר נואש: "אני אפעל עד למציאת פתרון", הבטיח.

לפניות לכתבנו לענייני ערבים, ניר יהב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully