וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד ברק יפרוש אם לא יהיה מו"מ מדיני?

פנחס וולף

15.3.2010 / 14:43

שר הביטחון אהוד ברק אמר בישיבת סיעת העבודה כי הוא פועל להרגעת המשבר עם ארצות הברית, וכי התהליך המדיני הוא אחד הסיבות להישארות העבודה בממשלה

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

שר הביטחון אהוד ברק התייחס היום (שני) בפתיחת ישיבת סיעת העבודה למשבר המדיני עם ארה"ב. ברק פירט על מהלכיו להרגעת המשבר ואמר: "נפגשתי כעת בכנסת, עם עוזרו של השליח המיוחד מיטשל, פרד הוף, דיפלומט אמריקאי שעוסק עימנו שנים רבות בנושאים המדיניים, ועם השגריר האמריקאי בישראל, ג'יימס קאנינגהם. שוחחתי איתם על הצעדים הנדרשים והדרכים שאפשר לפעול בהן להפגת המתיחות שנוצרה בימים האחרונים ולחידוש המו"מ עם הפלסטינים".

ברק הוסיף כי "המו"מ המדיני הוא צורך ממדרגה עליונה של ישראל ושל האזור כולו. הוא אינטרס חשוב מאוד של המדינה והוא נושא שמפלגת העבודה מאמינה בו, והוא אחד העוגנים והסיבות לשהייתנו בממשלה ולפעילותנו בתוכה. אנו צריכים להמשיך לפעול לכך, והממשלה צריכה להמשיך לפעול לכך, שהמשבר יישכח והמשך השיחות הישירות ושיחות הקירבה יחזרו למסלול הנכון".

עוד הוסיף ברק כי הוא "טס הערב לביקור רשמי של יממה אחת לספרד, שהיא נשיאת האיחוד האירופאי, שם אפגש עם ראש הממשלה, עם הקולגה שלי, שרת ההגנה, ועם שר החוץ מורטינוס, שגם אותו אנחנו זוכרים מהרבה שנים של עשייה ומגעים מדיניים. גם ספרד כנשיאת האיחוד, היא חלק מהשיח הבין-לאומי הרחב שמתפתח עכשיו על הצורך להחזיר את המו"מ אל הפסים ואנסה גם שם לתרום לעניין".

מורדי העבודה: להקפיא הבנייה במזרח ירושלים

במהלך הישיבה דרשו מורדי העבודה לשעבר חברי הכנסת עמיר פרץ, איתן כבל ודניאל בן סימון דרשו להקפיא את הבנייה גם בשכונות היהודיות שמעבר לקו הירוק כדוגמת שכונת גילה ודומיה, מקומות שסיעת העבודה תמכה בבנייה בהן עד היום. בהצעת ההחלטה שהגישו החברים בישיבת סיעת העבודה כתבו חברי הכנסת כי "בעקבות המשבר המדיני שפרץ בשבוע האחרון סיעת העבודה מחליטה לנקוט ביוזמה מדינית שתחזיר את הצדדים לשולחן המשא ומתן".

בין הדרישות המפורטות של חברי הכנסת נאמר כי "ממשלת ישראל מחליטה להקפיא את כל פעולות הבנייה מעבר לקו הירוק לתקופת המשא ומתן, ייפתח משא ומתן ישיר בין ישראל לרשות הפלסטינית ללא תנאים מוקדמים ועל בסיס מפת הדרכים והחלטות בינלאומיות קודמות שממשלת ישראל קיבלה. כל עוד מתקיים המשא ומתן תימשך ההקפאה. נושאי ירושלים וגושי ההתיישבות יפתרו במשא ומתן ויהיו חלק מהסדר הקבע. יש להמשיך ולפעול בתיאום עם ארה"ב והקהילה הבינלאומית כדי למנוע בכל מקרה אירן גרעינית". המורדים הציעו כי במידה שהצעות אלו ידחו על ידי הממשלה, הסיעה תשקול את המשך ישיבתה בממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully