וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 3 במצב קשה לאחר שנעקצה על ידי עקרב

רמי שני

15.3.2010 / 13:02

ילדה בת 3 נפצעה באורח קשה לאחר שנעקצה על ידי עקרב בכף רגלה באזור שדה בוקר בנגב. הילדה פונתה כשהיא מעורפלת לטיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע

ילדה בת 3 נפצעה הבוקר (שני) באורח קשה מעקיצת עקרב. זכי הלר, הדובר המבצעי של מד"א מסר לוואלה! חדשות כי הילדה, המשתייכת לשבט אל עזזמה, סמוך לשדה בוקר בנגב נעקצה בידי עקרב צהוב והובהלה לבית החולים סורוקה שבבאר שבע. הילדה נמצאה בידי הוריה והיא מטופלת במיון ילדים בבית החולים.

הילדה נעקצה ככל הנראה בכף רגלה, ובני משפחתה לקחו אותה ליישוב שדה בוקר, משם פינה אותה אמבולנס של מד"א לבית החולים סורוקה במצב קשה כשהיא מעורפלת חושים ומזילה ריר כתגובה אלרגית לארס החזק. פרמדיק שהגיע לאזור זיהה את העקרב שנראה שהיה גדול במיוחד. "זו העונה הכי ארסית עבור העקרבים" אמר בועז ווליניץ מרדיו דרום. "הם אוגרים כל החורף את הארס ועקיצה בתקופה זו היא מסוכנת הרבה יותר בשל כמות הארס שבהם", אמר.
.
"יש להפעיל תשומת לב מוגברת ולנקוט בזהירות מחוץ לבית. לא לצאת יחפים מהבית, לנער היטב נעליים שהושארו מחוץ לבית לפני נעילתם, וכמובן, לא להרים אבנים או לדחוף ידיים למקומות צרים", אמר נתן קודינסקי, מנהל מחלקת ההדרכה במד"א.

בנוגע להתמודדות בעת עקיצה מדגיש קודינסקי כי יש להזעיק עזרה באופן מיידי ולהימנע כמה שאפשר מתנועה כדי לא לתת לארס להתפזר בגוף. לא לחתוך או למצוץ את האזור ולא להניח חוסמי עורקים למיניהם. אם אפשר יש ללכוד את הזוחל ולהביאו לחדר המיון. קודינסקי הוסיף כי עקיצה של עקרב לרוב גורמת בעיקר לכאב רב אבל אצל ילדים הנמצאים בקבוצה סיכון היא עלולה להפוך למסוכנת ואף עלולה להביא למוות באם מתפתחת תגובה אלרגית לארס.

  • עוד באותו נושא:
  • עקרבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully