וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

16.3.2010 / 11:54

החתול צולע? הכלב תוקפני? ווטרינר הבית של פורינה, ד"ר איל נחמיאס, כאן לשירותכם

יש לי חתול בערך בן עשרה חודשים. בימים האחרונים הוא אינו יוצא מהבית. הוא צולע ברגל אחת. הוא אוכל כרגיל, אבל יותר רובץ, מן הסתם כי כנראה כואב לו. האם להניח שהוא קיבל מכה וזה יעבור או שזה נשמע כמו משהו שמצריך בדיקת ווטרינר?

צליעה עלולה להצביע על אבצס מנשיכת חתול אחר, שזו האבחנה הנפוצה ביותר, או בעיה אורתופדית אחרת. במקרה הראשון אי טיפול עלול להוביל לזיהום חמור והחמרה משמעותית של מצבו של החתול. אנא גשו לווטרינר בהקדם.

יש לנו כלבת לברדור בת 10. בזמן האחרון היא סובלת מתופעה של רעידות בכל הגוף. מה גורם לתופעה, ומה אפשר לעשות?

רעידות עלולות להיות סימן של תת פעילות של בלוטת התריס או בעיה עצבית אחרת. הווטרינר יערוך בדיקת דם לבירור מצב בלוטת התריס ויבדוק בדיקה עצבית מקיפה. בבדיקה הכללית יתכן ויעלו ממצאים אחרים שירמזו למחלה או בעיה שגורמת לכך. אפילפסיה היא גם אבחנה נפוצה בגזע הזה, אך מתבטאת בהתקפים שנמשכים מספר שניות עד מספר דקות.

בקרוב מאוד אאמץ כלב. כל כמה זמן מומלץ להביא את הכלב לבדיקות שגרתיות אצל הווטרינר, וכל כמה זמן על הכלב לקבל חיסון עבור כלבת ושאר הדברים?

כלב בוגר יש להביא לבדיקה וטיפול מונע כל שלושה חודשים לתולעת הפארק. חיסון כלבת עורכים פעם בשנה, וחיסון משושה פעם בשנה. במהלך החיסון השנתי הווטרינר יבדוק בדיקה כללית מקיפה יותר – יקשיב ללב, יבדוק את העיניים, ימשש את האיברים הפנימיים ועוד.

הכלב שלי בן 5. לאחרונה הוא תוקפני כלפי כלבים זכרים אחרים, ואף כלפי בני אדם (נובח, לא נושך) ובאופן כללי אינו רגוע. שאלתי, אם אסרס אותו בשלב זה האם תהיה השפעה על התנהגותו והוא יירגע?

לפי התיאור הקצר, מדובר בכלב שסובל מבעיית התנהגות שעלולה להיות על רקע של חרדה או תוקפנות, עקב דומיננטיות. בכל מקרה הסירוס חשוב מאד כחלק מהתהליך אך חשוב מאד להבין כי אין בסירוס לבדו אפשרות לפתור את הבעיה. טיפול התנהגותי חייב להיות חלק מהפיתרון. הייתי ממליץ ליצור קשר עם יניב אוסם, מכלביית אפיקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully