וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלון לרופא שלקח שוחד: "ניצל את החולים"

גלעד גרוסמן, מערכת וואלה! חדשות

15.3.2010 / 12:34

בית משפט השלום בת"א קבע כי יש קלון במעשיו של הרופא שהורשע בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. משמעות ההחלטה - ד"ר פיגר לא יוכל לטפל בבתי חולים ציבוריים

תאגיד כאן

בית משפט השלום בתל אביב קבע הבוקר (שני) שיש קלון במעשיו של ד"ר אריה פיגר, סגן מנהל המחלקה האונקולוגית לשעבר בבית החולים איכילוב. פיגר נידון לשישה חודשי עבודות שירות לאחר שהורשע בשורה של עבירות שוחד, עושק, מרמה והפרת אמונים. משמעות הדבר היא שלא יוכל להמשיך לעבוד בבתי חולים ציבוריים. הפרקליטות הודיעה גם כי בכוונתה לערער על קולת העונש.

פיגר, בן 61 מגבעתיים, הורשע כי קיבל שוחד של אלפי שקלים מחולים תמורת הכללתם בתוכנית טיפול ניסיונית במסגרת מחקר קליני אותו ניהל על מחלת סרטן הלבלב. לפי כתב האישום, פיגר הפנה חולים ובני משפחותיהם לקליניקה הפרטית שלו, שם הם נאלצו לשלם עבור הפגישה. בנוסף, ד"ר פיגר קיבל תשלום עבור יחס אישי וזירוז מתן תרופות.

לפני כשבועיים גזר בית המשפט את עונשו של פיגר. השופטת, רחל גרינברג, כתבה בגזר הדין: "המעשים בהם הורשע הנאשם, אונקולוג בכיר וסגן מנהל מחלקה בבית חולים איכילוב, בעל שם בתחום הרפואי בו התמחה, מתאפיינים בניצול כספי ציני ומרושע של חולי סרטן ובני משפחותיהם מתוך רדיפת בצע. תפקידו הבכיר של הנאשם בבית החולים הקנה לו כוח ושליטה בהם השתמש לרעה בצורה נלוזה להשגת מטרותיו. לאור כל אלה אני קובעת כי עבירות השוחד, העושק והפרת האמונים בהן הורשע הן עבירות שיש עימן קלון".

פיגר אמר לאחר הקראת גזר הדין כי הוא אינו מתחרט והוא אינו מודה בכך שקיבל שוחד, למרות הרשעתו. הוא טען שהוא חף מפשע וכי לא יעשה דבר שיפגע בחוליו. עוד הוסיף, שלדעתו בית המשפט הבין שיש לאפשר לו לחזור ולטפל בחוליו. אולם, היום השופטת גרינברג שמה קץ לאי הוודאות סביב עתידו המקצועי של ד"ר פיגר, כאשר קבעה שהוא הורשע בעבירות שמטבען נושאות קלון.

עדכון ראשון: 11:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully