וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בקהיר: מצבו הבריאותי של מובארק טוב

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.3.2010 / 11:05

בכירים מצרים מרגיעים בנוגע למצבו של הנשיא בן ה-81 שלא נראה מאז ניתוחו לפני שבוע וחצי. "אין סיבה לדאגה, העניינים במצרים נמצאים תחת שליטה"

שבוע וחצי חלפו מאז שנשיא מצרים חוסני מובארק עבר ניתוח להסרת כיס המרה בגרמניה, אולם תמונתו טרם הוצגה וקולו טרם נשמע. רופאיו בגרמניה הבהירו אמנם כי מצבו הבריאותי הולך ומשתפר אולם השמועות סביב מצבו ממשיכות להתפזר לכל עבר. לאור השמועות דיווח הבוקר (שני) העיתון המצרי "א-שורוק" מפי גורם מצרי בכיר כי קהיר עדכנה בכירים ושגרירים שהתקשרו לדרוש בשלומו של מובארק ש"אין סיבה לדאגה" וכן ש"העניינים נמצאים תחת שליטה".

"מסרנו לכל מי שהתקשר לשאול מה שלום הנשיא מובארק, שכוחות הביטחון במצרים שולטים בצורה מלאה על המצב הפנימי ואין שום סיכוי שגורם כלשהו ינצל את הנסיבות שנוצרו לאור ניתוחו של מובארק כדי לעורר טלטלה מכל סוג שהוא", הוסיף הגורם הבכיר. "הכוננות הביטחונית במצרים, שהוכרזה במקביל לנסיעתו של מובארק לטיפול בחו"ל, תישאר מוגברת אך בגבולות הנורמלי".

העיתון דיווח עוד כי מגיש הטלוויזיה המצרי מחמוד סעד הודיע בתכניתו כי הנשיא מובארק צפוי לעלות לשידור בימים הקרובים ולעדכן באמצעות הטלפון את אזרחי מצרים במצבו הבריאותי. סעד גילה בתכניתו עוד כי שוחח עם זכריא עזמי, ראש לשכתו של מובארק, כדי לדרוש בשלומו של הנשיא וזה אמר לו כי מובארק יישא נאום טלפוני בימים הקרובים. גורמים בסביבת המנהיג המצרי העריכו עוד כי הוא צפוי להיעדר למשך "כשבוע נוסף".

לפני כשבוע וחצי עבר הנשיא מובארק בן ה-81 ניתוח פשוט להסרת כיס המרה ומאז לא נראה בציבור. ראש הצוות הרפואי שמטפל במובארק, ד"ר מרקס בושלר, אמר אתמול כי הנשיא התאושש לגמרי מהניתוח וכי מצבו הולך ומשתפר: "נפגשתי איתו אתמול בבוקר והוא הזמין אותי לקפה. הוא במצב רוח טוב מאד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully