וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף גולן: "העורף מוכן למתקפת טילים"

יהושע בריינר

15.3.2010 / 10:39

אלוף פיקוד העורף יאיר גולן הביע אופטימיות לגבי מוכנות העורף למתקפת טילים על ישראל. "אמנם יש מה לשפר, אבל המצב בהחלט מניח את הדעת"

"התרחיש שבו כל ישראל תהיה תחת שמיכה אחידה של רקטות וטילים אינו משקף את המציאות", כך אמר הבוקר (שני) אלוף פיקוד העורף יאיר גולן במהלך כנס בנושא חקר החוסן הלאומי שהתקיים ברמת גן.

לדברי האלוף גולן, לא סביר שישראל תהיה תחת מתקפת טילים שתכלול את כל המדינה: "לתפיסתנו, אין תרחיש בו ישראל תהיה תחת איום של טילים ורקטות שנופלים כל הזמן, והתיאורים של 'גשם של רקטות' הם תיאורים עממיים ועיתונאיים שאינם משקפים מציאות של ממש. להערכתנו יהיו אזורים מטווחים יותר ואזורים מטווחים פחות, ולכן צריך לנקוט במדיניות של פעילות דיפרנציאלית לפי אזורים כך שניצור מצב שבו מקסימום אנשים יתפקדו גם תחת איום".

מבחינת מוכנות העורף בישראל למתקפת טילים, גילה האלוף אופטימיות ואמר: "מתנצל שאני נשמע אופטימי, אבל אין מקום לרוח נכאים. אמנם יש מה לשפר, אבל המצב בהחלט מניח את הדעת". הוא הגדיר את מצב המוכנות ברשויות המקומיות ובגופי התשתית במדינה כטוב. לדבריו, "יש לנו שלטון מקומי חזק שניתן להטיל עליו עוד משימות, מה גם שזהו שלטון יציב שלא מתחלף כל שנתיים ורבע. זה שלטון טוב שמטפל באזרחים מדי יום ולכן טבעי שיטפל בהם גם בחירום. בנוסף, גם בגופי התשתית הגדולים של ישראל המוכנות לחירום היא טובה. זה לא אומר שאין מה לעשות ושאין פה ושם מחדלים, אבל חשוב לזכור שאלו גופים עתירי-תקציב שמודעים לצורך בהיערכות".

גולן קרא לממשלה לזרז את בניית מרחבי המיגון ביישובי עוטף עזה, וכן למצות את הפיכת מרחבים תת קרקעיים בתל אביב למרחבים מוגנים. בנוסף לכך התחייב גולן כי בתוך שנה יקבלו כל אזרחי המדינה התרעה בפלאפונים מפני נחיתת טילים בקרבתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully