וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היחסים מתחממים: אשכנזי מבקר בטורקיה

יהושע בריינר

15.3.2010 / 8:27

לאחר שהיחסים בין המדינות סבלו בשנה האחרונה מירידות תלולות, הרמטכ"ל אשכנזי המריא לביקור בטורקיה. זהו הביקור הראשון של רמטכ"ל ישראלי מאז שנת 2005

חוזרים להיות חברים? לראשונה מאז שנת 2005 המריא הבוקר (שני) הרמטכ"ל גבי אשכנזי לביקור בן מספר שעות בטורקיה שם הוא צפוי לקחת חלק בכנס הבינלאומי של נאט"ו. זהו הביקור הראשון של אשכנזי בטורקיה מאז פרוץ המשבר בין ישראל למדינה בשנה האחרונה. במהלך המשבר בין המדינות ביטל הצבא הטורקי תרגיל משותף עם חיל האוויר הישראלי, לאחר שהיו שטענו בטורקיה כי אלו המטוסים אשר "הפציצו חפים מפשע בעזה". בעקבות הצהרות אלו כמעט ולא הגיעו למדינה קציני צה"ל.

במסגרת ביקורו צפוי אשכנזי להגיע במטוס של חיל האוויר לאנקרה, שם ייפגש עם מקבילו הטורקי הגנרל אילקר באשבו. הפעם האחרונה שבה הגיע רמטכ"ל ישראלי לטורקיה היה במהלך 2005, אז ביקר באנקרה דן חלוץ. בנוסף צפוי אשכנזי בהמשך להיפגש עם שר ההגנה הטורקי ושדי גונול. אשכנזי יתקבל במשמר כבוד ויניח זר באנדרטת הקבר של אתאטורק.

רק אתמול חזר הרמטכ"ל מביקור ממושך בארה"ב שם נפגש עם בכירי מערכת הביטחון האמריקאית ודן עימם בין היתר בנושא האירני. בשל ביקורו הקצר יחסית, לא צפוי אשכנזי להיתקל במחאות של ארגונים פרו פלסטינים בטורקיה, זאת על אף שכבר כונה בעבר כפושע מלחמה בהפגנות רבות שהיו בטורקיה על רקע מבצע עופרת יצוקה, בהן דרשו המפגינים להעמיד אותו לדין יחד עם בכירי הממשלה בעת המבצע בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully