וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצות הרכישה הגיעו אפילו לצה"ל

רנית נחום-הלוי

15.3.2010 / 7:56

צה"ל חתם על אופציה לרכישת מחצית מפרויקט גינדי סיטי ברמלה וכעת כ-1,000 אנשי קבע מתמודדים על הזכות להיכלל בקבוצה שמארגנת מינהלת המגורים של הצבא, בתמורה להארכת השירות

צה"ל נכנס לתחום קבוצות הרכישה: מינהלת המגורים של צה"ל חתמה על הסכם אופציה לתשעה חודשים עם חברת גינדי השקעות לרכישת 50% מהקרקע בפרויקט גינדי סיטי, שיכלול בסך הכל ארבעה מגדלים ובהם 368 דירות. לפי ההסכם, מינהלת המגורים תרכוש עד 182 יחידות דיור בפרויקט לפי מחיר של 240 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור כולל מע"מ והוצאות פיתוח, ותייעד אותן לאנשי קבע. אם המינהלת תבנה ותמכור את כל 182 יחידות הדיור, העסקה עשויה להניב לגינדי השקעות הכנסה בסך של כ-43 מיליון שקל.

ההערכות הן שיחידות דיור של 3 חדרים יימכרו ב-650 אלף שקל, לעומת כ-750 אלף שקל לדירות שמשווקת גינדי השקעות. דירת 4 חדרים עשויה להגיע לכ-800 אלף שקל ואף פחות, בהשוואה לכ-900 שמשווקת גינדי השקעות. רוכשי הדירות בפרויקט יהיו פטורים מעמלת מס רכישה, עמלת טרחת עו"ד, רישום בטאבו והטבות נוספות.

מדובר בפרויקט ראשון שאליו נכנס צה"ל במתכונת של קבוצת רכישה. עד כה פעל צה"ל בעיקר בקרקעות מדינה ובייזום שכונות של צמודי קרקע, ואילו בפרויקט זה הוא פועל כמארגן קבוצת רכישה, שמגיע להסכם אופציה לרכישת הקרקע עם בעליה ולאחר מכן מארגן את חברי הקבוצה. ביום שישי האחרון נרשמו כאלף אנשי קבע לרכישת דירה בפרויקט בכנס שאירגנה המינהלת בבית חיל האוויר בהרצליה, והם עתידים לעבור תהליכי מיון נוספים בדרך להכללתם בקבוצה.

מהמינהלת נמסר כי הדירות שישווקו יימכרו במחיר מסובסד "רק לאנשי הקבע האיכותיים ביותר שייבחרו", ואולם אלה יידרשו בתמורה לחתום על הארכת חוזה הקבע שלהם לארבע שנים נוספות, ולא יוכלו למכור את הדירה במשך פרק זמן של חמש שנים.

"זוהי הפעם הראשונה שהמינהלת שותפה בהקמת פרויקט מגורים בבנייה רוויה", מסבירה אלוף משנה שרונה הרשקו, ראש מינהלת פרויקטי מגורים של צה"ל. "המינהלת מוגדרת כקבוצת רכישה אידיאלית ללא מטרות רווח, במטרה להכניס אנשים איכותיים לטווח ארוך. כל הנרשמים יעברו כעת הליכי מיון וייבחרו בעלי המרכיב האיכותי ביותר, עד גיל 35, שהצבא רוצה לחתום אתם קבע. עד עכשיו הקמנו צמודי קרקע ברחבי הארץ, אך בפרויקטים אלה יכול מאוד להיות שיש אוכלוסייה איכותית אך פחות אמידה שלא יכולה לרכוש בית דרכנו. קיבלנו משימה למצוא פרויקט זול בבניה רוויה במרכז הארץ, וכך היה".

"אין ספק שהצבא הוא פונקציה חשובה לכל פרויקט חדש בטבעת השלישית של תל אביב", מוסיף אורי לוי, מבעלי חברת גינדי השקעות: "יותר מ-2,500 אנשים שנרשמו במשרד המכירות וביקשו לקנות דירות בפרויקט, אך אנחנו מוכנים לוותר על חלק מהרווח כדי להכניס אנשי צבא, שזה אלמנט שיווקי מצוין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully