וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ש ל-H&M: כמה מביא הביתה דוד עזריאלי?

שרון שפורר

15.3.2010 / 8:23

עלות שכרו של המייסד והבעלים של רשת הקניונים מגיע ליותר מ-20 מיליון שקל בשנה. שווי הקניונים מוערך ב-7.5 מיליארד שקל. עזריאלי מתכנן להנפיק כרבע מהקבוצה

ביום חמישי האחרון נפגשו החתמים בהנפקת קבוצת עזריאלי עם דוד עזריאלי במטרה לקבל עדכונים על לוח הזמנים בהנפקה וטיוטת התשקיף שצפויה להיות מוגשת לבורסה בקרוב.

עזריאלי מתכנן להנפיק בבורסה כ-25% מהחברה כך שתיכנס למדד ת"א 25 (מעו"ף). בתמורה ל-25% מקווה עזריאלי לגייס 2.5-3 מיליארד שקל לפי שווי של 7-9 מיליארד שקל לפני הכסף. הונה העצמי של קבוצת עזריאלי הוא 7.5 מיליארד שקל והיקף ההתחייבויות של החברה הוא כ-2.5 מיליארד שקל, כך שהיקף הנכסים הוא כ-10 מיליארד שקל. שווי הקניונים, שהבולט בהם הוא קניון עזריאלי, הוא כ-7-8 מיליארד שקל.

לפי הערכות, הרווח התפעולי הנקי, NOI (כלומר ההכנסות התפעוליות בניכוי ההוצאות בגין הנכסים), של עזריאלי הסתכם ב-750-800 מיליון שקל ב-2009.

עוד נודע ל-TheMarker, כי התשקיף של עזריאלי צפוי לחשוף כי עלות העסקתו של מייסד החברה ובעל השליטה בה, דוד עזריאלי, מגיעה ליותר מ-20 מיליון שקל בשנה. ככל הידוע עלות זו אינה צפויה להשתנות גם לאחר הפיכתה של עזריאלי לחברה ציבורית.

את ההנפקה יוביל קונסורציום של חברות החיתום הגדולות­: כלל חיתום, פועלים אי.בי.אי, לאומי פרטנרס ולידר שוקי הון. החתמים צפויים לגזור קופון מאוד שמן בהנפקה, של כ-30-25 מיליון שקל. ההנפקה צפויה להתקיים במאי, והיא תהיה אחת ההנפקות הגדולות שהתבצעו בבורסה של תל אביב בשנים האחרונות.

עזריאלי פועלת בתחומי הנדל"ן והפיננסים. מלבד הקניונים לעזריאלי יש אחזקה של 20% בחברת כרטיסי האשראי לאומי קארד, בכ-5% ממניות בנק לאומי, וב-60% ממניות חברת גרנית הנסחרת בבורסה.

שווי האחזקות של עזריאלי בגרנית הוא 770 מיליון שקל; שווי האחזקות שלו בלאומי קארד, לפי העסקה האחרונה שביצע עם בנק לאומי, הוא 360 מיליון שקל; ושווי מניות בנק לאומי, שבהן הוא מחזיק, הוא 1.2 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully