וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעות שעלולה לעלות למדינה בשחרור אברג'יל

גלעד גרוסמן

14.3.2010 / 19:44

הפרקליטות הודתה שהדובר בקלטת בה נטען שמאיר אברג'יל סוחט את האחים ועקנין, הוא בכלל דודם של השניים. פרקליטי אברג'יל אמרו כי ייתכן שהטעות תוביל לביטול הסגרתו לארה"ב

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

המדינה הודתה היום (ראשון) בבית המשפט העליון כי בקלטת שמע שהפרקליטות טענה שמתעדת את מאיר אברג'יל סוחט כביכול את האחים אסי וחי ועקנין, נשמע בכלל דודם של השניים, שגם לו קוראים מאיר.

מאיר אברג'יל ואחיו יצחק מוגדרים על ידי המשטרה בישראל כראשי ארגון פשע. הם צפויים להיות מוסגרים לארה"ב, שם הם הואשמו בעבירות של רצח, סחיטה, אלימות, יבוא סמים והלבנת הון. פרקליטיו של אברג'יל, עורכי הדין אבי עמירם ואביגדור פלדמן, ערערו לבית המשפט העליון על ההחלטה שלא לשחרר למעצר בית את אברג'יל, ודרשו לקבל את קלטות המתעדות את הסחיטה לכאורה לידיהם.

לטענתם, רשויות האכיפה בארה"ב הטעו בזדון את ההגנה באשר לתוכן השיחות. "אני מבין למה לא נותנים לנו את הקלטת", אמר עורך הדין פלדמן. "כל שמיעה של הקלטת מגלה מיד שזה אינו המערער ומדובר באדם אחר מבוגר ממנו, בעל מבטא צרפתי בולט ואין יכולת לבלבל בינו לבין המערער". כאשר נשאל על ידי השופט אליקים רובינשטיין כיצד הוא יודע איך נשמעים הדוברים בשיחה מבלי שקיבל את ההקלטה לידיו, השיב פלדמן: "ניחוש משיחת מסדרון".

נציגי הפרקליטות, עורכי הדין גלעד סממה ונסים מרום, הסבירו שהליך ההסגרה אינו ההליך המתאים להעברת חומרי חקירה לסניגורים. "אנו לא יכולים לחייב אף מדינה להעביר את כל החומר שבידיה ובוודאי לא קלטות שמע. גם אם אנו מבקשים ממדינה כזו או אחרת, המדינה לא מחויבת", הסביר עורך הדין סממה.

פרקליטיו של אברג'יל טוענים שהקלטת הזאת היא הראיה המרכזית היחידה שמייחסת לאברג'יל עבירה שבוצעה בחו"ל, ושהיא הבסיס להסגרתו. לטענתם, ייתכן שהטעות שבזיהוי הדובר תוביל לביטול הסגרתו. בפרקליטות דוחים את הטענה הזאת. ההחלטה על שחרורו של אברג'יל למעצר בית תתקבל במועד אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully