וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "אישור הבנייה בי-ם - תקלה מזיקה"

14.3.2010 / 18:01

שר הביטחון התייחס למשבר ביחסי ישראל-ארה"ב ואמר כי התקלה שהתרחשה בזמן ביקור ביידן היתה "לא מכוונת". הוא הוסיף כי "יש לפעול להפגת המתח ולקידום התהליך המדיני"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: גדי וינסטוק)

שר הביטחון אהוד ברק התייחס הערב (ראשון) למשבר ביחסים בין ישראל וארה"ב בעקבות ההכרזה על אישור בניית 1,600 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה במזרח ירושלים. בפתח ישיבת לשכת מפלגת העבודה בגני התערוכה בתל אביב, אמר ברק כי "התקלה שהתרחשה בזמן ביקורו של סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן היא איננה מכוונת, אך היא מיותרת ומזיקה".

ברק הוסיף כי "בעת הזאת ראוי שנאמר שהקשר עם העם האמריקאי ויחסי הכבוד והאמון עם הממשל הם נדבך יסוד בביטחון וביחסי החוץ של ישראל. כמובן שרק אנחנו נושאים באחריות העליונה לביטחוננו, אך הידידות עם האמריקאים חשובה לביטחון ולרגיעה באזור. עלינו להמשיך לפעול להפגת המתח ולקידום התהליך המדיני בהקדם. ניתן ונכון להגיע לכך, וכל המקדים הרי זה משובח".

מוקדם יותר היום אמר יועצו הבכיר של ברק אובמה, דיוויד אקסלרוד, בראיון ברשת ABC כי ההחלטה על המשך הבנייה היא עלבון לארצות הברית והרסנית לתהליך השלום במזרח התיכון. "זה היה עלבון, זאת היתה פגיעה, אבל יותר מזה, זה חותר תחת המאמץ השביר של תהליך השלום במזרח התיכון, אמר אקסלרוד. "זה ציער את כל מי שמקדם את הרעיון של שלום וביטחון באזור".

ברק אף התייחס לאישור תוואי גדר המכשול בגבול ישראל-מצרים. לדבריו, "היום הממשלה דנה על הגדר בגבול עם מצרים. זהו פרויקט חשוב מאוד שכולנו תומכים בו, אך ברגע שזה בהיקף גדול כל כך אין לנו דרך נכונה אלא לדון בזה במסגרת כלל העדיפויות. פנינו והודענו שנעלה את העניין מחדש לדיון, במהלך הדיונים על תקציב 2011".

  • עוד באותו נושא:
  • אהוד ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully