וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תג מחיר" בקהיר: בוטל טקס חנוכת בית כנסת

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.3.2010 / 15:43

מזכ"ל רשות העתיקות המצרי ביטל את הטקס לאור הפגיעה בערכי האיסלם. "אי אפשר לקיים אירועים מסוג זה בזמן שאתרים קדושים לאיסלם בפלסטין נמצאים תחת מתקפה"

מצרים ביטלה את הטקס לציון סיום השיפוץ של בית הכנסת "בן מימון" על שם הרמב"ם בקהיר, שהיה אמור להיערך היום (ראשון). מזכ"ל רשות העתיקות המצרי, זאהי חוואס, הודיע כי ההחלטה לבטל את הטקס התקבלה בעקבות "המתקפות" הישראליות נגד האתרים הקדושים למוסלמים.

חוואס טען כי "אי אפשר לקיים אירועים מסוג זה בזמן שאתרים קדושים לאיסלם בפלסטין נמצאים תחת מתקפה של כוחות הכיבוש הישראלים ושל מתנחלים, המונעים ממתפללים להגיע למסגד אל-אקצא". הוא תקף גם את החלטת ישראל לכלול את קבר רחל ומערת המכפלה ברשימת אתרי המורשת וכינה אותה "פרובוקטיבית".

בנוסף אמר חוואס כי הוחלט לבטל את הטקס לאור "ההתנהגות הפרובוקטיבית של היהודים במצרים, שכללה שתיית אלכוהול, שפגעה ברגשות המוסלמים" במהלך טקס שנערך לפני שבוע בבית הכנסת.

לפני כשבוע נחנך בית הכנסת "בן מימון" בקהיר, בהשתתפות משלחת רבנים של חב"ד בראשות רבה של העיר אילת – הרב יוסף הכט, ראשי הקהילה היהודית במצרים וכן שגריר ישראל בקהיר, יצחק לבנון. הטקס נערך תחת אבטחה כבדה מאד.

בית הכנסת העתיק שופץ בהשקעה של כ-2 מיליון דולר, וכך הצטרף לשורה של בתי כנסת במצרים הנמצאים תחת שיפוץ. מתוך 11 בתי כנסת במצרים, שישה נמצאים בשיפוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully