וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספטמבר אצלנו: מסכי טלוויזיה בתלת-מימד

בר חיון

14.3.2010 / 15:01

חברת יורוקום הודיעה כי תחל לשווק מסכי טלוויזיה תלת מימדיים תוצרת פנסוניק בישראל. מחיר המוצר ייקבע רק סמוך למועד ההשקה הרשמי

לאחר שסרטי התלת מימד התגלו כמנוע צמיחה משמעותי לבתי הקולנוע, הפורמט מגיע כעת לקולנוע הביתי של הצרכנים. כחודש מאז ההשקה הרשמית ביפאן ומספר שבועות לאחר ההשקה בארה"ב, הודיעה היום יורוקום נציגת פנסוניק בישראל, על השקת מסך הטלוויזיה התלת מימד הראשון בארץ.

סדרת המסכים, אשר צפויה להגיע למדפי חנויות האלקטרוניקה בספטמבר, תימכר בגדלים 50 ו-65 אינטש. המערכת תכלול גם נגן בלו-ריי עם תמיכה בסרטי תלת מימד ומשקפי תלת מימד מותאמות. תג המחיר של המערכת התלת מימד בישראל יקבע בסמוך למועד השקתה. ביפן נמכרה המערכת ב-4,800 דולר ובארה"ב תג המחיר היה 3,000 דולר, כאשר עלות כל זוג משקפיים נוסף הוא כ-100 דולר.

פנסוניק בחרו בטכנולוגיית פלזמה למסכי התלת מימד ולא ב-LCD, בעיקר בשל זמן התגובה האפסי של המסך, הנחוץ בשידור תכנים בתלת מימד. המסך יכלול גם יחס ניגודיות אמיתי (לא דינמי), חסר תקדים של 1:5,000,000. המשמעות היא, שגווני האפור הרגילים בסצנות החשוכות, אמורות להפוך לדרגות של שחור מאוד עמוק. כמו כן, טכנולוגיית ה- 600Hz המוכרת, תאפשר לחלק כל פריים בתמונה ל-12 שדות ביניים ולהכפיל בהם את קצב הצגת התמונות לשניה, מה שימנע ריצודים או מריחות בסצנות המהירות.

בנוסף לטכנולוגיה האמורה להציע חוויית צפיה חדשה, פנסוניק ציידה את המסך החדש גם בפיצ'רים נוספים המאפיינים את המסכים ברמות כניסה, כגון חיבור אלחוטי לאינטרנט, חיבור למצלמת רשת ברזולוציה 1280x720 לביצוע שיחות וידיאו באיכות טובה ועוד.

מהתנסות קצרה במסך החדש, נראה כי הוא אכן מספק חוויה חדשנית ומרהיבה ביחס לדור המסכים שהציגו תמונה דו מימדית. ואולם, האתגר העיקרי עליו תצטרך פנסוניק להתגבר במקביל להשקת מסך התלת מימד, הוא בעיקר לשכנע את הצרכנים בארץ ובעולם כי יהיו מספיק תכנים בפורמט המתאים, שכן כיום הם עדיין מעטים מאוד יחסית.

לשם כך, החלה פנסוניק לנקוט במספר מהלכים, בחודש שעבר הודיעה החברה על הקמת מרכז להפקת כותרי בלו-ריי בשלושה מימדים, בסמוך למעבדת המו"פ שלה בהוליווד. לדברי מוטי אלמליח מנכ"ל יורוקום תקשורת דיגיטלית, רוב סרטי התלת מימד שייצאו לקולנוע ב-2010 יגיעו גם לפורמט הבלו-ריי. בנוסף, בתערוכת CES חשפה החברה את שיתוף הפעולה שלה עם חברת Direct TV, שתשיק ביוני בארה"ב שלושה ערוצי טלוויזיה בתלת מימד. אלמליח הוסיף כי קבוצת יורוקום עושה גם מאמצים לשדר בארץ בתלת מימד את משחקי המונדיאל שיתקיימו השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully