וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת קונגרס: הביקורת על ישראל מוגזמת

פנחס וולף

14.3.2010 / 15:18

חברת הקונגרס שלי ברקלי הביעה הסתייגות מהביקורת שהטיחו בישראל סגן הנשיא ביידן ומזכירת המדינה קלינטון, בעקבות ההודעה על בנייה בירושלים. "ההצהרות נועדו להשקיט את הפלסטינים"

חברת הקונגרס האמריקאי שלי ברקלי, הגיבה היום (ראשון) לביקורת שהטיחו בישראל סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ומזכירת המדינה הילרי קלינטון, בעקבות ההודעה על בניית 1,600 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה שבמזרח ירושלים. לדבריה, הרמיזה על כך שמערכת היחסים בין ישראל לארה"ב נחלשה ושיכולתה של ארה"ב לנהל את השיחות בין ישראל לרשות הפלסטינית עורערה, היא "הגזמה חסרת אחריות". ברקלי היהודיה אף טענה כי "אין ספק שהצהרות אלו נועדו להשקיט את הפוליטיקאים הפלסטינים ולשכנע אותם שארה"ב הינה שותפה כנה לתהליך השלום".

"האסטרטגיה הזו", הוסיפה ברקלי ביחסה להתנהגות הממשל האמריקאי מול הפלסטינים, "כוללת גם התעלמות מהפרובוקציות הרבות של המנהיגים הפלסטינים אשר גורמים למרדף אחרי השלום להיות ארוך ומייגע. איפה היה זעם הממשל כשהעיתונאי הבריטי אשר חקר את הברחות הנשק לעזה נעצר ונכלא למשך חודש בידי חמאס? איפה היה הזעם כשהשלטונות הפלסטינים החליטו לקרוא לכיכר על שמה של אישה שסייעה לבצע מתקפת טרור נגד ישראל? היו אלו הפלסטינים שסרבו להשתתף בשיחות למשך יותר משנה, לא ממשלת ישראל. במשך כל הזמן הזה ממשיך חמאס לחמש את ארסנל הטרור ויורה טילים על ישראל. אני תומכת ביחס שווה. אנו מחויבים להוגנות בתהליך השלום".

ברקלי סיימה את דבריה בקריאה לבית הלבן, לחשוב מחדש אם מדובר בתגובה קיצונית נגד ישראל. ברקלי אמרה כי היא "בהחלט מאמינה שלמרות אירועי השבוע האחרון, מערכת היחסים בין ישראל לארה"ב חזקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully