וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתח משפט בכירי רשות המסים: "פרשה חמורה"

גלעד גרוסמן

14.3.2010 / 11:18

ג'קי מצא ושורה של בכירים נוספים ברשות המסים מואשמים בשורה של עבירות שוחד והפרת אמונים. "מצא הוא מבכירי עובדי המדינה שהועמדו אי פעם לדין"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: עומר רבין)

"הפרשה שנגלית לעיניו בתיק הזה היא אחד הגילויים המדאיגים ביותר של התנהגות מושחתת וקלוקלת בשירות הציבורי", כך אמרה הבוקר (ראשון) התובעת במהלך נאום הפתיחה במשפט רשות המסים. היום החל שלב ההוכחות במשפט בו נאשמים בין היתר מנהל הרשות לשעבר ג'קי מצא, מנהלת הלשכה של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שולה זקן ובכירים בתפקידים שונים ברשות המסים במספר רב של עבירות שוחד והפרת אמונים.

לדברי התובעת, עורכת הדין מיכל רוזן-עוזר מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, בפרשה הזאת מדובר בעובדים ציבור בכירים ביותר שנאשמים בעבירות חמורות. כאשר ג'קי מצא מי שעמד בראש הרשות הוא מבכירי עובדי המדינה שהועמדו אי פעם לדין. "רשות המסים היא רשות אכיפה שחולשת על אינטרסים כלכליים של ציבור רחב, מנהלת חקירות רבות ומחזיקה מידע רב ורגיש. כגודל הכוח כך גודל האחריות", אמרה עורכת הדין.

לדבריה, "גורמים אינטרסנטיים מעוניינים להשפיע על הכוח הזה וזה רצון מסוכן מאוד שעובדי ציבור צריכים לעמוד מולו". היא הבהירה שלא מדובר בתיק שכולל מעטפות כסף או העברות בנקאיות אלא בגורמים אינטרסנטיים שמנסים להשיג דריסת רגל בהחלטות הרשות ועושים זאת על ידי סיוע לעובדי הציבור שיפעלו בהמשך הדרך כדי לקדם את האינטרסים שלהם.

התובעת ציינה כי למרות שקובי בן גור ויורם קארשי אינם עובדי הרשות הם הפכו לכתובת שאליה פנו אנשים שמעוניינים לקדם את האינטרסים שלהם מול הרשות והדבר ממחיש עד כמה נפגע אמון הציבור.

"רק רצו לעזור"

פרקליטו של קובי בן גור, עורך הדין משה ישראל אמר שמרשו רק ניסה לעזור לאנשים בלי שום רצון לתמורה ושהוא לא חשב לרגע שהוא מתקרב למשהו שיש בו אבק של פלילים. פרקליטו של קארשי, איתן מעוז, אמר שאין אדם בעולם שאין לו אינטרסים ברשות המיסים ואין אדם שלא יעקם את האף שהוא שומע את השיחות הפנימיות אולם לא מדובר בפלילים וקארשי עצמו רק ניסה לעזור לאנשים שפנו אליו.

בידי הפרקליטות הקלטות סתר רבות שנערכו במשך תשעה חודשים שבהם נשמעים הנאשמים השונים בפרשה משוחחים ביניהם על מינויים ברשות. לטענת הפרקליטות ההקלטות מראות עד כמה הרחיקו עובדי הציבור באופן שבו הם הכתימו את השירות הציבורי.

פרקליטו של מצא עורך הדין נבות תל צור כינה את התנהלות המשטרה והפרקליטות בפרשה כשערורייה. "הרעיון להניח בפתחו של בית המשפט שדן בפלילים דינמיקה של מינויים בגוף ציבורי ופוליטיקה פנים ארגוני הוא חסר תקדים". הוא הוסיף שלא ייתכן שבמשך חודשים ארוכים ראש רשות אכיפה וגבייה היה נתון להאזנות סתר. לדבריו אם תוך כמה חודשים לא נאסף נגדו מספיק חומר היה צריך להפסיק את ההאזנות או לחילופין אם היה מספיק חומר להזהיר אותו על מעשיו.

ג'קי מצא אמר כי "כל המינויים שביצעתי היו ראויים ולטובת רשות המיסים נכנסתי לכאן חף מכל עבירה אני מאמין בבית נמשפט ומאמין שאצא זכאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully