וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן לאינפלציה: yes תייקר חבילת הבסיס ב-3%

אמיתי זיו

14.3.2010 / 8:44

הייקור ייכנס לתוקפו בסוף החודש אך נוגע רק ללקוחות המחוברים לחבילת הבסיס בלבד. גם HOT העלתה לאחרונה את מחיר החבילה הבסיסית למנוייה

חברת הלוויין yes תעלה את מחירי חבילת הבסיס שלה ב-1 לאפריל בכ-3% - כך נודע ל-TheMarker. המשמעות היא שחבילת ערוצי הבסיס של החברה תתייקר מ-204 שקל ל-210 שקל בחודש.

ההתייקרות הנוכחית ב-yes נוגעת לכ-18 אלף לקוחות, שמהווים כ-3% מבסיס הלקוחות של החברה, אך התייקרות זו נוגעת במידה רבה לקהל הלקוחות הפחות מבוססים של החברה. לקוחות אלה אינם מנויים לחבילות הפרימיום, ואינם קשורים בהתחייבות לחברה. מדובר בהמשך מגמה של חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית להעלות את מחירי חבילת הבסיס שלהן, שאמורות להיות המוצר הזול ביותר על המדף.

yes העלתה את מחיר חבילה זו לפני שנה בדיוק ב-2.5%. חצי שנה קודם לכן, באוקטובר 2008, ייקרה yes את מחיר חבילת הבסיס ב-2.9%.

גם HOT עידכנה את התעריפים

באחרונה עידכנה גם HOT את התעריפים שהיא גובה מלקוחותיה. העלתה את חבילת הבסיס הדיגיטלית שלה בפברואר ב-2%, והחברה מעדכנת בכל שנה גם את מחירי המנוי החודשי ל-VOD.

בעיקר בזכות האפשרות לקלוט חמישה ערוצים בחינם באמצעות שירותי ה-DTT, מציעות חברות הכבלים והלוויין חבילות פרימיום אטרקטיביות, שלעתים זולות יותר מחבילת הבסיס. תמורת זאת דורשות החברות התחייבות של עד 24 חודשים, כשנטישה של החברה לפני תום תקופת ההתחייבות גוררת קנסות של מאות שקלים. רכישת חבילת הבסיס בלבד אינה דורשת התחייבות כלשהי, ולפיכך מאפשרת ללקוח לנטוש את החברות הכבלים או הלוויין ללא קנס יציאה.

מועצת הכבלים והלווין, הגוף המפקח על yes ו-HOT, ומשרד התקשורת בחנו כמה פעמים את נושא פיקוח על מחיר חבילת הבסיס, אך החליטו לפי שעה שלא לפקח על מחיר החבילה. שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל נתון בדואופול, ולפי ועדות ממשלתיות שונות מחירי הטלוויזיה בישראל הם מהגבוהים בעולם.

  • עוד באותו נושא:
  • HOT
  • yes

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully