וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וושינגטון הגזימה בחוסר המדיניות

דן מרגלית

14.3.2010 / 7:41

בסדר, אמריקה, ישראל קלטה את המסר במלואו. גם התנצלה על המבוכה שגרמה לידידה ג'ו ביידן. אכן, לא נוהגים כך באורח. בוודאי לא באורח שהוא ידיד.

בסדר, אמריקה, עלייך להגזים בגינוי מפני שצריך לספק לאבו מאזן חבל לרדת מן העץ שעליו הוא טיפס על אחריותו, אם כי יש לישראל חלק בגרימת הנזק. אז פעם הגינוי מיוחס לברק אובמה, אחר כך ג'ו ביידן פעמיים ושלוש, ועוד הילרי קלינטון בשיחה עם בנימין נתניהו ובראיון טלוויזיוני. אבל מספיק. Enough is enough.

הבעיה המעשית אינה שורת הגינויים. ישראל יכולה לעמוד בה. הקושי הוא שכאשר ארה"ב חורגת מן המידתיות הראויה, היא מעודדת בלי שהתכוונה לכך את העמקת ההתלהמות של הליגה הערבית ושל הפלסטינים, וגם את ההתבטאויות המאיימות על ישראל בלשונות אירופיות.

אמריקה צריכה כבר ללמוד את הטכניקה המדינית של הפלסטינים: הם תובעים עוד ועוד עד שנבלמים בקיר הברזל של הדיפלומטיה המערבית. אם ארה"ב לא תיעצר, לא יהיה לדבר סוף, והיא עלולה להיקלע לעמדה אשר תמנע מאחד הצדדים לחזור אל שולחן שיחות הקירבה.

לשון חריפה נגד ישראל

אתמול כבר היה לכך המשך. שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, התבטאה בלשון חריפה נגד ישראל. בדבריה נכלל איום גלוי שאם ישראל לא תאמץ מדיניות התואמת את יעדיה של אירופה, היא עלולה להיפגע בתחום המסחר הענף ביניהן. במחלקת המדינה בוושינגטון יודעים כי אירופה מקפידה לגנות את ישראל באוקטבה גבוהה אחת מעל ארה"ב, וריבוי דברי תוכחה באנגלית מעצים אותם בתרגום ללשונות של היבשת הישנה.

רק שללב מתגנב חשד שמא ההחרפה בעמדה האמריקנית אינה רק נוהל להחזיר את הפלסטינים לשולחן המשא ומתן, אלא ניצול הזדמנות לשנות באורח מהותי חלק מהיחסים המיוחדים עם ישראל. אמש הגיב אייב פוקסמן מהליגה נגד השמצה על גודש הגינוי. יהיו עוד תגובות.

אם אמריקה אינה יוזמת משבר אלא חותרת לחידוש המשא ומתן, כי אז הגיעה העת למתוח קו על האירוע המביך ולדרבן את הפלסטינים לחזור אל נקודת ההתחלה בתנאים אשר התקיימו לפני המשגה של 1,600 הדירות.

גינוי נוסף ועוד אחד ועוד אחד לישראל לא יזרז את שובם של הפלסטינים למשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully