וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר מתכנן הפיגועים בקפה הילל ובצריפין

יהושע בריינר

14.3.2010 / 6:20

מאהר עודה, פעיל בזרוע הצבאית של חמאס ברמאללה, היה מבוקש מאז סוף שנות ה-90. באינתיפאדה השנייה שימש מפקד תשתית שהייתה אחראית לרציחת עשרות ישראלים

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

כוח צה"ל מחטיבת כפיר בשיתוף עם השב"כ והימ"מ עצרו הלילה (ראשון) את פעיל הזרוע הצבאית של חמאס ברמאללה מאהר עודה שהיה מבוקש מאז סוף שנות ה-90, כך נמסר מדובר צה"ל. עודה אחראי, בין השאר, לפיגועים בקפה הלל בירושלים ובצומת צריפין בשנת 2003, בהם נרצחו 15 ישראלים.

גורם בכיר בצה"ל סיפר לוואלה! חדשות כי "המעצר מוכיח שעל הטרור לא חל חוק התיישנות וכל עוד בן אדם ממשיך לעסוק בטרור ולא נמצא בהסכם המבוקשים ונמשיך לפעול כנגד הטרור בכל השטחים". גורמים בצה"ל מציינים עוד, כי עודה עצמו לא התנגד למעצר והמבצע הסתיים בלי הפעלת כוח מצד הצבא. ייתכן והעובדה כי צה"ל ביצע את המעצר בתוך רמאללה, מוכיחה כי בין צה"ל למשטרה הפלסטינית היה שיתוף פעולה מוקדם לגבי המעצר.

גורם ביטחוני סיפר כי למרות שהתגורר ברמאללה הנחשבת לאחד ממעוזי הפתח בגדה, המשיך עודה לעסוק בטרור. עודה לא נכלל בהסכם המבוקשים עם השב"כ, מפני שההסכם מתייחס לפעילי פתח בלבד.

עודה, בן 49 מהכפר עין-יברוד, צפונית-מזרחית לרמאללה, נשוי ואב לארבעה, הוא ממקימי חמאס ברמאללה. הוא החל את פעילותו בראשית שנות ה-90' כשהקים חוליית חמאס צבאית בכפרו.

בשנת 98' הוא נחקר על-ידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים וכן היה עצור מספר חודשים בכלא הפלסטיני. לאחר שחרורו הפך למבוקש בכיר.

במהלך האינתיפאדה השנייה התקבל מידע לפיו היווה עודה דרג מפקדה ומימון עבור תשתית חמאס צבאית שהייתה אחראית לרציחתם של 10 ישראלים.

מעצרו אשר התאפשר לאור קבלת מידע מודיעיני מדויק משירות הביטחון הכללי, הינו השלב האחרון בסיכולה של מפקדת החמאס הצבאית שפעלה ברמאללה במהלך האינתיפאדה השנייה ובמהלכה הוציאה פיגועים בהם נרצחו למעלה מ-70 ישראלים.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • חמאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully