וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו בירושלים נגד קווי המהדרין

13.3.2010 / 22:02

מאות בני אדם הפגינו מול מעונו של רה"מ בירושלים במחאה על ההפרדה בין גברים לנשים בקווי האוטובוסים בעיר. המפגינים קראו: "ירושלים היא לא טהרן" ו-"קווי ההפרדה בדרך אליך"

גדעון צנטנר

( צילום: גדעון צנטנר, עריכה: עידן גוראל)

המאבק נגד ההפרדה בתחבורה הציבורית המכונה "קווי מהדרין" עולה שלב. מאות בני אדם הפגינו אמש (שבת) מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו וקראו לשר התחבורה ישראל כץ לבטל אותם לאלתר. המגינים נשאו שלטים: "מהדרין זה לא כשר", "יהדות זו לא כפייה", "ירושלים היא לא טהרן" ו-"קווי ההפרדה בדרך אליך".

ההפגנה איגדה בתוכה פעילים מקבוצות שונות, בינן תנועת "ירושלמים" בראשות חברת מועצת העיר ירושלים רחל עזריה, ותנועות נוספות כגון מרצ, אל"ה ("אקדמיה ללא הטרדות"), וחדו"ש, המנהלות מזה כשנה מאבק נגד ההפרדה בין גברים ונשים בתחבורה הציבורית. כמו כן, הצטרפו למאבק הפעם אנשי "פורום הארגונים למען ירושלים חופשית" אשר קוראים לשר התחבורה להסיר את תמיכתו מההסדרים הלא רשמיים בנושא.

ח"כ ניצן הורוביץ, השתתף בהפגנה הכריז על כוונתו להקים השבוע את "השדולה הפלורליסטית בכנסת שתאגד את כל הארגונים העוסקים בשמירה על ישראל חופשית". הורוביץ קרא להקמת תנועה אזרחית רחבה ש"תגן על הזכויות שלנו, על החופש שלנו, של כל מי שחרד לעתיד מדינת ישראל ולאורח החיים החופשי בה". הורוביץ תקף גם את השר אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) ואמר כי הוא "משטה בציבור החופשי בישראל עם חוקי הגיור וברית הזוגיות, שאין מאחוריהם דבר. הוא נטש את האג'נדה האזרחית, הוא נטש את המחויבות שלו לבוחריו שסובלים מהתנכלות הממסד הדתי, ומפקיר את הזירה לש"ס ויהדות התורה. על הנטישה הזו ליברמן ישלם מחיר כבד בבחירות הבאות".

מוקדם יותר הערב הביעה יו"ר האופוזיציה ציפי לבני תמיכה במאבק. במכתב ששלחה לבני נמסר כי "מי שדוחק נשים לירכתי האוטובוס מבקש לדחוק נשים מנראות ומתפיסת מקום שווה ומרכזי. מי שמסכים למיקומן של נשים בירכתיים הוא שמאפשר לדחוק נשים מכל עמדת השפעה אחרת בחברה הישראלית. מי ששותק כשנשים נדחקות למקום שולי ולא נראה, תומך בתהליך בו ידירו נשים מהובלה באקדמיה, בעולם העסקים, בצבא ובפוליטיקה".

עדכון ראשון: 20:02

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully