וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל ביקשה לחדש המו"מ לשחרור שליט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.3.2010 / 14:07

גורם בחמאס מסר כי עוזי ארד היועץ לביטחון לאומי ביקש ממצרים לחדש את המשא ומתן לשחרור החייל החטוף. המקור הוסיף כי קהיר טרם ביקשה מחמאס לחדש את המגעים העקיפים והבהיר כי התנאים של חמאס לגיבוש העסקה לא השתנו

גורם בחמאס מסר היום (שבת) לעיתון "א-שרק" היוצא לאור בקטאר כי היועץ לביטחון לאומי עוזי ארד, אשר ביקר בקהיר ביום חמישי, ביקש ממצרים לחדש את המשא ומתן לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. הגורם אמר עוד לעיתון כי "ישראל ביקשה למהר ולחדש את המגעים וזאת על מנת להיענות ללחצים הפנימיים להם נתון ראש הממשלה בנימין נתניהו הקוראים לו לשחרר במהרה את שליט וכן על מנת להסיח את הדעת מהביקורת על הכוונות הישראליות לבנות עוד 50 אלף יחידות דיור בגדה בשנים הקרובות".

המקור סיפר שקהיר טרם ביקשה מחמאס לחדש את המגעים העקיפים לגיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף אולם הוסיף כי המגעים בנושא בין חמאס לקהיר לא הופסקו. הוא הבהיר כי התנאים של חמאס לגיבוש עסקה לא השתנו ואמר כי "לא ייתכן שבחלוף ארבע שנים של משא ומתן חמאס ייסוג מעמדותיו".

ביום חמישי אישר הפרלמנט האירופי החלטה הקוראת לארגון החמאס לשחרר באופן מיידי את גלעד שליט. ההחלטה, אשר התקבלה פה אחד, גם קראה לחמאס להעניק לשליט את הזכויות המגיעות לו לפי אמנת ז'נבה. "ישנה התעלמות נמשכת מזכויות האדם הבסיסיות של גלעד שליט. משפחתו והשלטונות בישראל ובצרפת לא קיבלו כל מידע לגבי מצבו הבריאותי". הפרלמנט האירופי קרא בהחלטתו לחמאס "לאפשר לצלב האדום להיפגש עם גלעד שליט ללא דיחוי, ולאפשר לו ליצור קשר או לשלוח מסר למשפחתו". בנוסף חתמו חברים בפרלמנט האירופי על מכתב לקתרין אשטון, שרת החוץ של האיחוד האירופי, בו הם מבקשים ממנה לעלות את סוגיית שחרורו של שליט בביקורה המתוכנן לעזה ב-17 במרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully