וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P: כלכלת ישראל יציבה

13.3.2010 / 10:21

חברת הדירוג S&P אישרה את דירוג האשראי של ישראל ברמה A כשהיא מציינת כי לא צפויה הידרדרות נוספת במצב הפיסקלי של ישראל. הזהירה מפני השלכות אפשריות של עימות באזור

חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) שבה ואישרה היום את דירוג האשראי של ישראל ברמת A, והעריכה כי לא צפויה הידרדרות נוספת במצב הפיסקלי של ישראל. S&P מסרה עוד כי ההידרדרות שנרשמה היתה מחזורית וכי יישום הרפורמות הכלכליות צפוי להימשך. S&P מעניקה תחזית דירוג אשראי יציבה לישראל, והעניקה דירוג A לאג"ח שהנפיקה אתמול ממשלת ישראל באירופה בהיקף של 1.5 מיליארד יורו לפירעון בשנת 2020.

"אנו מאמינים כי המיתון העולמי פגע ביצוא מישראל ב-2009. עם זאת, ישראל נהנית מעודף בחשבון השוטף, ובנק ישראל הגדיל את יתרות המט"ח לרמה של יותר מ-60 מיליארד דולר נכון לסוף 2009, לעומת 43 מיליארד דולר בשנה הקודמת", נאמר בהודעה שפירסמה S&P.

S&P ציינה כי צרכי החוב החיצוני של ישראל השנה צפויים להוות 85% מיתרות בנק ישראל בתוספת תקבולי החשבון השוטף, והגדירה זאת כ"שיפור משמעותי לעומת 109% בשנת 2008". עם זאת, S&P ציינה גם כי המימון הציבורי של ישראל ממשיך להכביד עליה וכי היחס בין חוב לתוצר מקומי גולמי (GDP) גדל ל-80% נכון לסוף 2009.

בנוסף לכך, המצב הביטחוני של ישראל מהווה אף הוא גורם סיכון לדירוג האשראי של המדינה. "כל עימות מתמשך עם חמאס או חיזבאללה בו יהיו מעורבות מדינות מהאזור, ובמיוחד איראן, ישפיע באופן שלילי על הדירוג. העלות של עימותים אלו צפויה לדעתנו להכביד על המימון הציבורי של ישראל ולצמצם באופן משמעותי את הגמישות התקציבית שלה".

כל התקדמות בדרך לייצוב הסוגיות הביטחוניות תביא לכך ש-S&P תשקול להעלות את הדירוג של ישראל. מנגד, קשיים תקציביים או הרעה משמעותית במצב הביטחוני תכביד על הדירוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully