וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "הבנייה הישראלית טירפדה המו"מ"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.3.2010 / 19:21

יו"ר הרשות הפלסטינית אמר לנשיא תוניסיה כי החלטת ישראל לבניית 1,600 בתים במזרח י-ם הכשילה את חידוש שיחות הקירבה עם ישראל

"המשא ומתן העקיף עם ישראל היה אמור להתחדש באופן מיידי אולם הצעדים האחרונים שנקטה ישראל בנוגע לבנייה בהתנחלויות טרפדו זאת" – כך אמר היום (שישי) יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן בתום פגישתו בתוניסיה עם הנשיא זיין אל-עאבדין בן עלי. הוא הוסיף וסיפר כי דן עם עמיתו התוניסאי בצורך בגיבוש עמדה אחידה בנוגע להחלטה הישראלית לבנות 1,600 יחידות דיור במזרח ירושלים.

בפגישה עדכן אבו מאזן את בן עלי בשיחות שקיים בימים האחרונים עם סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שביקר באזור. הוא סיפר לעמיתו התוניסאי כי ביקש מביידן ללחוץ על ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות "המשתלטות על האדמות הפלסטיניות, בעיקר בירושלים". בנוסף עדכן את נשיא תוניסיה בתוצאות שיחותיו עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל.

בתוך כך, אבו מאזן שוחח הלילה עם מיטשל וביקש לקבל ממנו ערבויות אמריקאיות להפסקת הבנייה הישראלית בירושלים. על פי דבריו של בכיר פלסטיני לסוכנות הידיעות הצרפתית, אבו מאזן ביקש ממיטשל "לפעול באופן מיידי לביטול ההחלטה הישראלית לאשר בניית 1,600 יחידות דיור חדשות בצפון-מזרח ירושלים".

על פי מקורות פלסטינים, מיטשל ביקש מאבו מאזן להחשיב את ההתנצלות של ראש הממשלה בנימין נתניהו על עיתוי הפרשה כחזרה ישראלית מן ההחלטה לבנות בירושלים, במיוחד לאור העובדה שהושגה פריצת דרך משמעותית בתהליך השלום. עוד ציין המקור כי מיטשל הציע לפתוח במשא ומתן בלתי ישיר בהסתמך על הבהרות נתניהו והתנצלותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully