וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרו 3 מתנחלים שתקפו פלסטינים ליד קדומים

ניר יהב ויהושע בריינר

12.3.2010 / 13:50

השלושה תושבי חוות גלעד נעצרו לאחר שתקפו פלסטינים ליד המאחז. לדברי הפלסטינים, אחד המתנחלים גם גנב מצלמה שהיתה ברשותם. המתנחלים: "הם חדרו למאחז ותקפו אותנו"

שלושה מתנחלים מחוות גלעד נעצרו היום בצהריים (שישי) בעקבות תקיפה של פלסטינים תושבי הכפר ג'ית הסמוך. הפלסטינים מדווחים כי שלושה מהם נפצעו באורח קל. אחד מקורבנות התקיפה הוא פעיל בארגון זכויות האדם "רבנים לזכויות אדם" שעל פי הדיווח המתנחלים גנבו את מצלמתו.

לטענת הפלסטינים, כוחות צה"ל שהיו במקום עמדו מנגד ולא התערבו, רק מאוחר יותר הגיעו כוחות משטרה ועצרו שלושה מתנחלים, אחד מהם זוהה על ידי הפלסטינים כגנב המצלמה. דובר צה"ל אישר כי השלושה, שנעצרו כשבידיהם אלות, נחקרים במשטרה באשר לנסיבות התקרית.

המתנחלים הדפו את טענות הפלסטינים. לדבריהם, קבוצת פעילי שמאל מארגון רבנים לזכויות אדם מלווים בפלסטינים נכנסו לשטח המאחז והם אלו שהחלו לתקוף את תושבי המקום. הם הוסיפו כי כוחות הביטחון עיכבו חמישה פלסטינים שהיו במקום וכי המתנחלים שנלקחו לחקירה היו בתוך רכב במקום וללא אלות.

התקיפה מגיעה על רקע דיווח פלסטינים מהכפר קריות שסמוך לשכם כי מתנחלים מהסביבה עקרו לפנות בוקר כ-40 עצי זית באזור אל-בטישה ממערב לקריות, הנמצאים בבעלותם. החקלאים הפלסטינים גילו את העצים העקורים רק בבוקר כשקמו לאדמותיהם. הם הגישו תלונה למפקדת התיאום והקישור.

בתוך כך, כמדי שבוע מתנהלות בכפרים ניעלין ובילעין מערבית לרמאללה הפגנות נגד בניית גדר ההפרדה . כ-200 פלסטינים ופעילי שמאל ישראלים וזרים מפגינים בשני המוקדים . דובר צה"ל מסר כי המפגינים מיידים אבנים לעבר כוחות הביטחון ואלו משיבים בשימוש באמצעים לפיזור הפגנות. עד כה לא דווח על נפגעים בהפגנות. במקביל, כ-100 פלסטינים התקהלו סמוך לכפר דיר ניזאם, צפונית-מערבית לרמאללה. הפלסטינים יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון, שהשיבו לעברם באמצעים לפיזור הפגנות. גם בהפגנה הזו לא דווח על נפגעים או נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully