וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפל נוסף לדולר: 3.718 שקלים בלבד

עומר רבין

12.3.2010 / 12:33

שבוע המסחר במט"ח ננעל בהיחלשות נוספת בשערו של המטבע האמריקני לשפל של יותר מחודשיים. מתחילת השבוע השיל הדולר 1.2% מערכו

המטבע האמריקאי מוסיף לאבד גובה ונסחר גם היום בירידה. בסופו של יום המסחר המקוצר במט"ח נחלש הדולר ב-0.35% ושערו היציג נקבע על ידי בנק ישראל ברמה של 3.718 שקלים בלבד. מדובר ברמה הנמוכה ביותר של המטבע זה יותר מחודשיים - אך הוא עדיין מרוחק מרמת השפל שאפיינה אותו בתחילת חודש ינואר אז הגיע ערכו ל-3.66 שקלים בלבד. בסיכום שבועי איבד הדולר 1.2% מערכו אל מול השקל .

היחלשותו של הדולר היא תוצאה של מספר תהליכים ובראשם הגירעון התקציבי החמור בארה"ב שמימדיו המלאים נחשפו השבוע והצביעו על חור עמוק בקופת האוצר האמריקאי. נתון זה מפחית ממידת האופטימיות של ציבור המשקיעים בעולם בכלכלה האמריקאית וביכולתה לצאת בכוחות מקסימליים מהמשבר הכלכלי ועל כן מביאה להיחלשות בערך המטבע אל מול המטבעות המרכזיים בזירת המט"ח.

מנגד, הנתונים המעודדים על הצמיחה בישראל המשתקפים בדו"חות המוצלחים של חברות ישראליות בשבוע האחרון, בתשואה המרשימה שרושמים המדדים המובילים בת"א בשנה האחרונה ובימים האחרונים כשהם מתקרבים לרמת שיא של כל הזמנים וכן התקרבות מדינת ישראל ל-OECD והאמון בה ובכלכלתה בקרב משקיעים בעולם, מסייעים לשמירה על יציבות השקל ולשמירה על מצבו האיתן למול מטבעות אחרים בעולם, בהם גם הדולר.

בהיעדר מסחר במט"ח ביום א' יוותר שערו היציג של הדולר ברמה נמוכה זו שנקבעה ע"י בנק ישראל עד לקביעת שער יציג חדש בצהרי יום שני. מחירו של האירו נקבע בצהרים ברמה של 5.104 שקלים, מחירה של לירה שטרלינג עלה מעט לשער של 5.62 שקלים ואילו רנד דרום אפריקאי, לטובת המתכננים לטוס למשחקי גביע העולם בכדורגל בקרוב, נמכר כעת תמורת 0.502 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully