וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלתם דו"ח בת"א? בוירג'יניה יותר גרוע

11.3.2010 / 22:54

השלטון המקומי בארה"ב נאבק בגירעונות: הרשויות בוירג'יניה חילקו 7,000 דו"חות בתוך יומיים ובקליפורניה הותקנו חיישני מהירות על רמזורים - ההכנסה הצפויה מקנסות 300 מיליון דולר

מדינות וערים בארה"ב, הכורעות תחת גירעונות ענק בתקציביהן, מוצאות דרכים מקוריות לצמצם את הגירעון. כך למשל, במדינת וירג'יניה ביצעה המשטרה בסוף השבוע האחרון מבצע אכיפה מוגבר בכבישים במסגרתו חולקו קרוב ל-7,000 דו"חות תנועה בתוך יומיים, ועיריית קנזס סיטי החליטה על סגירת כמעט מחצית מבתי הספר בעיר.

שוטרי מדינת וירג'יניה, שסובלת מגירעון של 2.2 מיליארד דולר בתקציב, קיבלו בסוף השבוע האחרון הוראה להתפרס בכבישים המהירים של המדינה בימים שבת וראשון ולחלק כמה שיותר דו"חות תנועה, דיווח אתר "ביזנס אינסיידר". בה בעת, הגדילה מדינת וירג'יניה, כמו רשויות מקומיות רבות אחרות בארה"ב, את סכום הקנסות של דו"חות התנועה. כך למשל, נהיגה במהירות של 24 קמ"ש מעל למהירות המותרת בוירג'יניה עלולה לגרור דו"ח תנועה בגין נהיגה פרועה בסכום של עד 2,500 דולר.

במדינת קליפורניה, הוגברה פעילות האכיפה של בדיקות שכרות של נהגים לאחר שהתברר כי פעילות זו מניבה הכנסות גבוהות מעיקול מכוניות של נהגים ללא רישיונות. מחקר שנערך באוניברסיטת ברקלי העלה כי ההכנסות מקנסות והוצאות גרירה בעקבות פעילות אכיפה זו הסתכמו בשנה שעברה בכ-40 מיליון דולר, דיווח אתר הפינגטון פוסט.

מצלמות המותקנות על רמזורים בקליפורניה אף הן הפכו למקור הכנסות גדול, ובעיר לוס אנג'לס לבדה הוכפלו ההכנסות מקנסות על עבירות תנועה שצולמו בתוך שנתיים לכ-400 אלף דולר בחודש. מושל מדינת קליפורניה, ארנולד שוורצנגר, מתכנן כעת גם להתקין על המצלמות גם חיישנים מהירות שיאפשרו לקנוס נהגים שנוסעים במהירות מופרזת. הקנסות צפויים להיות בסכום של 225 עד 325 דולרים ולהכניס למדינה יותר מ-300 מיליון דולר עד סוף שנת 2011.

במדינת מיזורי, אישרה אמש עיריית קנזס סיטי תוכנית לסגירת כמעט מחצית מבתי הספר בעיר בניסיון להימנע מפשיטת רגל. במסגרת התוכנית ייסגרו 29 מתוך 61 בתי הספר בעיר, ויפוטרו כ-700 מתוך 3,000 עובדי מערכת החינוך בעיר. היקף סגירת בתי הספר בקנזס סיטי נחשב לנרחב ביותר, אם כי ערים רבות אחרות בארה"ב ביצעו קיצוצים דומים. כך למשל, עיריית דטרויט, הכורעת תחת נטל של גירעון בתקציב בסך 300 מיליון דולר, הודיעה על סגירת 29 בתי ספר, אולם בעיר עדיין נותרו 172 בתי ספר פעילים.

מתאוששים מהמשבר בתעשיית הרכב

דטרויט, הנחשבת לבירת תעשיית הרכב של ארה"ב, נפגעה קשה במיוחד מהמיתון עקב פשיטות הרגל של ג'נרל מוטורס וקרייזלר. העיר, ששכונות שלמות בה הפכו לאזורי רפאים בעקבות בריחה המונית של תושבים, מתכננת ליישר בדחפורים כרבע משטח העיר במהלך שלוש השנים הבאות, דיווחה אתמול סוכנות הידיעות אי.פי. עיריית דטרויט מתכננת להרוס כ-10,000 בניינים ובתים ריקים, ולהפנות את האזורים שיפונו לצרכים חקלאיים.

באזורים רבים בעיר מוכת האבטלה והעוני, נותרו דיירים רק בבית אחד או שניים ברחוב, או דירה אחת או שתיים בכל גוש בניינים. לפי הערכות, ישנם כעת בעיר יותר מ-33 אלף בתים לא מאוכלסים וכ-91 אלף מגרשים ריקים. באחרונה נמכרו בתים בעיר במחיר של דולר אחד.

עיריית דטרויט טוענת כי כדי לחסוך בעלות הפעלת שירותי משטרה, כבאות ושירותים אחרים בשכונות ריקות כמעט לחלוטין מתושבים, החליטה על הריסת השכונות. העירייה מתכוונת להציע לדיירים שעדיין נותרו בשכונות הללו לעבור לשכונות טובות יותר. בניינים נטושים יעוקלו על ידי העיריה על בסיס אי תשלום מסים עירוניים.

באזורים שהעירייה מתכננת ליישר באמצעות דחפורים, המשתרעים על פני כרבע משטח העיר הכולל של 360 קמ"ר, מתכוונת העיריה לשתול עצי פרי וגינות ירק. הממשל הפדרלי כבר הודיע על מימון של יותר מ-40 מיליון דולר לתוכנית של עיריית דטרויט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully