וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל בירושלים: לא נאפשר הפרות סדר

יהושע בריינר ואיילה חננאל

12.3.2010 / 12:10

צה"ל הטיל סגר על שטחי יהודה ושומרון בשל חשש ממהומות. בעקבות מידע מודיעיני, החליטה המשטרה גם לתגבר את כוחותיה בירושלים ולהגביל את כניסת המתפללים להר הבית

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: לירז לבנה)

סגר מלא הוטל הלילה (שישי) על שטחי הגדה המערבית. הסגר הוטל באופן חריג בשל החשש ממהומות, לאור מידע מודיעיני שהגיע לידי מערכת הביטחון. הוא יוסר במוצאי שבת. המעבר לתחומי ישראל תותר במקרים הומניטריים בלבד.

כמו כן, בשל ההתרעות מתגברת היום משטרת ירושלים את כוחותיה בעיר העתיקה, במזרח ירושלים ובכפרים הסמוכים. המשטרה תאפשר את כניסתם להר הבית של מתפללים מוסלמים בני חמישים ומעלה בעלי תעודות זהות כחולות וכן של נשים מכל גיל. בנוסף כוחות משטרה ומג"ב מסיירים בסמטאות העיר העתיקה.

בכירי המשטרה, ביניהם המפכ"ל רב ניצב דודי כהן וסגנו ניצב אילן פרנקו, הגיעו לאזור על מנת לעמוד על היערכות כוחות הביטחון. הבכירים קיימו במקום הערכת מצב לקראת תפילות יום השישי באזור הר הבית. בתום הערכת המצב אמר המפכ"ל כהן בכותל המערבי כי "ההיערכות והפריסה של המשטרה ויתר כוחות הביטחון בירושלים עומדת לפי שעה בקנה אחד עם תמונת המצב, בצד הנוכחות והפריסה תישמר המדיניות שלא לאפשר הפרות סדר". עוד אמר כהן כי "כמו כן חשוב לשמר את ערוץ ההידברות עם כלל הגורמים השונים כדי לשמור על השקט במקום ולאפשר לכולם לקיים פולחן דת כמתבקש".

במבנה הסמוך לכותל המערבי הוקם חפ"ק נייח ובנוסף מפקד מחוז ירושלים ניצב אהרון פרנקו מפקד על הכוחות מחפ"ק נייד. מהמשטרה נמסר כי השוטרים ינהגו ביד קשה נגד כל גורם אשר ינסה להפר את הסדר.

בשבוע שעבר אירעו תקריות אלימות באזור הר הבית וכן במספר מוקדים במזרח ירושלים. המשטרה נכנסה למתחם הר הבית על מנת לעצור ידויי אבנים לעבר רחבת הכותל. בתקרית זו נפצעו 15 שוטרים וכ-17 פלסטינים. בנוסף ברובע המוסלמי בירושלים יידו כ-20 צעירים אבנים לעבר כוחות מג"ב ומשטרה וגם בראס אל עמוד יידו כ-20 צעירים אבנים לעבר כוחות משטרה ומג"ב ותקרית דומה נרשמה גם בכניסה לעיסאוויה. באירועים אלה נפצעו 5 שוטרים באורח קל וכן נעצרו שלושה חשודים בידויי האבנים.

כניסת המשטרה למתחם הר הבית עוררה ביקורת חריפה בעולם הערבי. ארגון המדינות האסלמיות קרא להתערבות בינלאומית בכל הדרגים על מנת להביא לסוף את מה שהגדיר כ"תוקפנות הישראלית" ועל מנת לגרום לישראל לכבד את החוק הבינלאומי. מזכ"ל הארגון אכמל א-דין איחסאן אוגלו גינה את פעולות ישראל בהר הבית וכינה אותם "מעשה של חילול קודשו של אתר המקודש לאיסלם", "הפרה של החוק הבינלאומי" ו"התקפה בוטה על חופש הדת מהסוג שיכולה להביא למלחמת דת באזור".

(עדכון ראשון: יום חמישי, 12/03/2010 20:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully