וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: צילומים נדירים של שבויי ג'יבריל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.3.2010 / 21:02

רשת "אל ג'זירה" פרסמה קטעי וידאו בהם נראים שבויי עסקת ג'יבריל - ניסים שלם ויוסי גרוף בזמן שהותם בשבי החזית העממית לשחרור פלסטין. ניסים שלם: "הם הצליחו לשבור אותי"

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" שידרה אמש (חמישי) את חלקו השני של הסרט הדוקומנטרי "חילופי (השבויים)" המציג קטעי וידאו שבהם נראים חיילי צה"ל ניסים שלם ויוסף גרוף, בעת שהיו בשבי של ארגונו של אחמד ג'יבריל. השניים, ביחד עם חזי שי, הוחזרו לישראל במסגרת עסקת ג'יבריל בשנת 1985. הסרט, המציג את ההיסטוריה של עסקאות חילופי השבויים בין ישראל לארגונים ערבים, הציג בחלקו הראשון אף ראיון נדיר עם בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח שחוסל לפני כחודש וחצי בדובאי.

הסרט מציג לראשונה קטעי וידאו של חקירות שעברו שלם וגרוף בשפה העברית בעת ששהו בשבי, כמו גם תמונות של כלי הנשק שהיו ברשותם בעת שנשבו. בסרטון הווידאו נראים החיילים כשהם לבושים במדים. בחלק הבא של הסרט יוצג גם הבית בביר נבאלא שבו הוחזק החייל נחשון וקסמן שנהרג מאש חמאס ב-1994 בעת ניסיון חילוץ כושל. בחלקו השלישי שישודר בשבוע הבא יוצגו עסקאות שבויים שקיימו ישראל וחיזבאללה כמו גם המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט.

בראיון לערוץ 2 לאחר פרסום קטעי הווידאו אמר ניסים שלם כי "לפני אותו ראיון לקחו אותי לבור למשך יומיים וביקשו שאני אגיד את אותם דברים. הם שברו אותי. בהתחלה התנגדתי, אבל אי אפשר להיות גיבור מול מה שהם עושים. אפילו השפה שלי מאוד מוזרה שם. אני לא יודע אם זה החשמל. היה לי קשה, קשה מאוד. אפילו אחרי שנה כשהצלב האדום הגיע, עמדתי מולם וקראתי את המכתבים שלהם. אמרתי להם: 'הם מענים אותי', והם אמרו לי: 'יותר טוב שלא תדבר כי אחר כך לא נוכל לבוא לבקר אותך יותר'".

  • עוד באותו נושא:
  • שבויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully