וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לעמדת בג"ץ: רפורמת הבינוי תקודם

אריק מירובסקי

11.3.2010 / 20:02

השרים מצפצפים על בג"צ? בניגוד להמלצת בית המשפט - הממשלה תקדם את הרפורמה בתכנון ובבנייה. אדם טבע ודין והחברה להגנת הטבע: "השרים הוכיחו כי אין בכוונתם לפעול לפי כללי הדמוקרטיה"

ועדת השרים לענייני חקיקה, בראשות היו"ר יעקב נאמן, אישרה היום את העברת הרפורמה בחוק התכנון והבנייה לדיון בקריאה ראשונה בכנסת, בכפוף לאישור הממשלה אף שבית המשפט העליון המליץ לשקול את דחיית ההחלטה, כדי לאפשר לגופים ציבוריים לגבש עמדות מקצועיות מושכלות על הצעת החוק.

ההצעה כוללת 585 סעיפים ב-241 עמודים, וכן ארבע תוספות ו-96 עמודי הסבר. תזכיר החוק פורסם לפני שלושה שבועות בלבד ועורר מחאה בקרב הגופים העוסקים בתכנון ובנייה, חברה וסביבה. האחרונים טוענים כי שלושת השבועות שהוקצבו לעיון בתזכיר אינם מספיקים לנוכח השלכותיו הכבדות. הארגונים אדם טבע ודין והחברה להגנת הטבע עתרו לבג"ץ בבקשה להורות על מתן ארכה לדיון בחוק.

בית המשפט, שדן בעתירה אתמול, הסכים באופן עקרוני עם העותרים על שהזמן הקצר אינו מספיק ללימוד עקרונות החוק ומתן התייחסות מקצועית אליו. לאור זאת המליץ בית המשפט בפני הממשלה לשקול את האפשרות לדחות לפרק זמן קצר נוסף את דיוניה בעניין.

הממשלה לא נעתרה להמלצה, משום שהשרים סבורים שהדיון הציבורי צריך להתקיים בכנסת, במהלך הדיון על החוק. עם זאת, החליטו השרים על מנגנון שיאפשר לציבור להגיש הערות להצעה, גם לאחר הבאתו לקריאה ראשונה בכנסת. תאריך היעד לכך נקבע עוד לפני תום מושב החורף.

במהלך הדיון שולבו כמה תיקונים לחוק, בהם הכנסת נציג ארגונים חברתיים למועצה הארצית לתכנון ולבנייה וכן שילוב של נציג משרד הרווחה בוועדותיה המחוזיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully