וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביניש: "הכבישים הפכו לסיוט של תאונות"

11.3.2010 / 18:24

נשיאת בית המשפט העליון התייחסה לקטל בכבישים ואמרה כי "האלימות והזילות בחיי אדם הפכו למציאות יומיומית בישראל. השבועות האחרונים המחישו את העובדה שהתנועה בכבישים הפכה לסיוט מתמשך של תאונות קטלניות"

"כולנו מודעים לכך שהאלימות והזילות בחיי אדם היו למציאות היומיומית בישראל. השבועות האחרונים המחישו את העובדה שהתנועה בכבישים הפכה לסיוט מתמשך של תאונות קטלניות, של אובדן חיים של ילדים רכים, של משפחות שלמות והכל מתוך זלזול וקלות ראש המכרסמים במרקם החברתי ומאיימים על חיי אדם", כך אמרה אתמול (חמישי) נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, בטקס השבעת שופטים.

ביניש הוסיפה כי הטיפול בתופעות הללו אינו יכול להיות מסור רק לבתי המשפט, אלא מחייב התייחסות של מוסדות החברה, של אישי ציבור, של שינוי השיח הציבורי ושל שינוי תרבות הדיון. לדברי ביניש, בתקופה זו יש ציפייה בקרב הציבור בישראל שבתי המשפט יהוו גורם מרכזי בהליכי השלטת החוק והמשפט.

מתחילת החודש נהרגו שמונה ילדים בתאונות דרכים ברחבי הארץ. אתמול נהרג ילד בן 8 מהיישוב ג'סר א- זרקא בצפון מפגיעת רכב. אתמול גם מת מפצעיו אריק עופר בן ה-12 אשר נפצע בתחילת השבוע מפגיעת מונית בעת שחצה מעבר חצייה. לפני ארבעה ימים נהרגו נועם גמליאל בת החמש ויערי בן החודשיים בתאונת דרכים סמוך לצומת הנגב. בתאונה זו נהרגו גם אימם וסבתם. בשבוע שעבר נהרגו אם וארבעת ילדיה, הצעירה בהם תינוקת בת כחצי שנה, לאחר שרכבם התנגש חזיתית בג'יפ "האמר" צבאי בכביש 60 סמוך להתנחלות עפרה.

לצד האלימות על הכבישים התייחסה ביניש גם לאיומים נגד שופטים. לדבריה, "לאחרונה, מרבים לדבר על אווירת הזילות והאיומים כלפי שופטים. אכן, האווירה של פריצת גדר, של אלימות ושל איומים מאפיינת את הימים הללו, והיא מופנית כלפי אנשים תמימים מקרב הציבור, כלפי נושאי תפקידים במגזר הציבורי וגם כלפי שופטים. עם זאת, אסור להגזים ולהעצים את התופעות הקשות שהם מסממני התקופה".

"השופטים מצויים בחזית הלחימה בעבריינות ובהגנה מפני הפוגעים בחיי אדם, אולם תפקידם של השופטים מורכב יותר, שכן הם גם המופקדים על ההגנה על זכויות האדם, על הגנה על החלש מפני שימוש לרעה בכוח, לרבות השימוש בכוח השלטון. זוהי תמצית השליחות השיפוטית", אמרה ביניש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully