וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדויות: "טויוטה ידעה על התקלות מ-2006"

סוכנויות הידיעות

11.3.2010 / 17:17

"האקדח המעשן" של טויוטה: מסמך פנימי חושף כי ידעה על הליקויים הבטיחותיים במכוניותיה כבר לפני 4 שנים. העובדים כתבו מסמך בו הזהירו כי החברה מקריבה את בטיחות רכביה לטובת רווחים

ענקית הרכב היפנית טויוטה, המתמודדת בימים אלה עם פגיעה קשה בתדמיתה לאחר שהורתה על החזרתן של 9 מיליון מכוניות ברחבי העולם בעקבות תקלה בדוושת התאוצה, אולצה להעביר לקונגרס האמריקאי מסמך פנימי החושף כי החברה ידעה על הסכנה הבטיחותית במכוניותיה כבר ב-2006.

המסמך בן שני העמודים, שנוסח על ידי עובדים ותיקים באחד ממפעליה של טויוטה ונשלח ישירות לנשיא החברה לשעבר קטסוקי ווטאנאבה ב-2006, מגנה את החברה על כך שהקריבה את בטיחות מכוניותיה בשל רדיפה אחרי רווחים. המחבר העיקרי של המכתב הוא טדאו ווקאטסוקי, שעבד ברצפת הייצור באחד ממפעליה הגדולים של טויוטה ביפן במשך 45 שנים. במסמך הוא מזהיר כי עובדים מנוסים פוטרו לטובת עובדים חדשים, במסגרת ניסיונותיה של החברה לחסוך עלויות.

המסמך מדגיש את הזמן הקצר מדי שהוקדש לפיתוח מכוניות חדשות ואת הירידה החדה באיכות הייצור של החברה. לדברי העובדים, תהליכי הייצור החיוניים "מופקדים כיום בידיהם של חובבנים". העובדים גם הזהירו את החברה מפני השלכות ההזנחה, וטענו כי מדיניות ההנהלה תאיים על יכולתה של החברה להמשיך לפעול.

במסמך, מציין ווקאטסוקי כי טויוטה נאלצה להחזיר יותר ממיליון כלי רכב בשנים 2000-2005, יותר מיצרניות מכוניות אחרות. לטענתו, מקור הבעיות כבר בשלב התכנון ולא בשלב הייצור. "אנו חוששים כי התהליכים הדרושים לייצור מכוניות בטוחות יסבלו מהתעלמות, בשם התחרות", נאמר במסמך, הדורש כי טויוטה תקבע את בטיחות מכוניותיה כעדיפות העליונה שלה, תבחן מחדש צעדים בהם נקטה לקיצוץ עלויות, תספק הכשרה טובה יותר לעובדיה ותטפח עובדים מיומנים.

טויוטה, שהודיעה בינואר על מבצע האיסוף הגדול בהיסטוריה בשל תקלה בדוושת התאוצה בחלק מדגמיה הפופולריים ביותר, כולל הקאמרי, עומדת כיום בפני חקירות של הרגולטורים בארה"ב וביפן החושדים כי ידעה על התקלות הטכניות ברכביה והסתירה את המידע. החברה העריכה כי מבצע האיסוף יעלה לה 2 מיליארד דולר.

בנוסף, מומחים מעריכים כי יותר מ-89 תביעות ייצוגיות שהוגשו נגד טויוטה עד כה - מצד בעלי מכוניות שטוענים כי ערכה של מכוניתם ירד בשל הפרשה - עשויות לעלות לחברה למעלה מ-3 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully