וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזרח הקטן משלם בגדול

שמוליק ריפמן

11.3.2010 / 13:38

בזמן שהממשלה מתנערת מהמימון שהיא חייבת לתת לאזרחיה, ראשי הרשויות מנסים להיאבק נגד הפגיעה בתושבים. שמוליק ריפמן מפנה אצבע מאשימה

בימים הקרובים ייצא לדרך מאבק ראשי הרשויות נגד הפגיעה של ממשלת ישראל בשירותים הניתנים לתושבי המדינה אשר מהווים את הבסיס לאיכות החיים בישראל. ממשלת ישראל מתנערת מאחריותה כלפי אזרחיה. היא מתנערת מכולנו: תושבי הערים, תושבי המגזר הכפרי – קיבוצים ומושבים, יהודים וערבים, ילדים ונוער, תלמידי בית ספר, קשישים ושאר אזרחים המשלמים מיסים כחוק.

ממשלת ישראל מסירה את ידיה מן המימון עבור השירותים שהיא מחויבת לתת לאזרחיה באמצעות הרשויות המקומיות. התקציבים שקיצצה הממשלה ואינה מעבירה לרשויות המקומיות הם תקציבים שלכם התושבים. מקורם במס ההכנסה שכולנו משלמים, והם מיועדים לרווחת התושבים.

תקציבים אלה מהווים את "החמצן" למרבית הרשויות בישראל. בלעדיהם הרשויות המקומיות, בעיקר אלו בפריפריה שאין להן מקורות תקציביים עצמאיים, לא יוכלו להעניק את השירותים המוניציפאליים הבסיסיים לתושביהן.

גזר דין מוות לרשויות המקומיות

את התהליך שהחל נתניהו בכהונתו הקודמת כראש ממשלה ולאחר מכן כשר האוצר, הוא ממשיך כעת, כשהוא מוביל תפיסת עולם אנטי חברתית ועיקרה – התנערות המדינה מחובתה לממן את החינוך והרווחה באמצעות הפסקת תקציבי החובה הממשלתיים לרשויות, או כפי שמכנה זאת הממשלה - מענקי האיזון (זה לא מענק, זו לא טובה, זה לא איזון).

מהלך מסוכן זה תואם את התפיסה הכלכלית של נתניהו וממשלתו, אך אינו תואם את המציאות הכלכלית והחברתית של ישראל, שהינה מדינת רווחה, הדואגת לאזרחיה. משמעות המשך הקיצוץ בתקציבי החובה הממשלתיים היא אחת: פגיעה בבית שלנו - ברווחה שלנו, בחינוך של ילדנו, בירוק הסובב אותנו ובביטחון החברתי והקהילתי שהוא אחד מאבני היסוד של החוסן הלאומי.

המאבק אינו על תקציבים. המאבק הוא בראש וראשונה בשאלת מחויבות המדינה לרווחת התושבים. המאבק הוא על הזכות האלמנטארית של כל אחד ואחד מכם התושבים לחינוך, לרווחה ולבריאות. כולנו עובדים קשה ומשלמים מיסים מתוך ידיעה ברורה שאלה מהווים תשתית לחיים בחברה יציבה מבחינה כלכלית המעשירה את חיי אזרחיה. האם אתם מוכנים לוותר על זכויותיכם לביטחון סוציאלי? האם תהיו מוכנים לתת יד לקיצוץ שיפגע באיכות חייכם?

קיצוץ בתקציבי החובה הממשלתיים יוביל לפגיעה במערכת החינוך: יקוצצו שעות הלימוד וחוגי העשרה לתלמידים ומספר הילדים בכל כיתה יגדל. הדבר יוביל גם לפגיעה בביטחון ילדנו: לא יהיו עוד מאבטחים בבית הספר ויבוטלו הסעות התלמידים. אלה יחשפו את תלמידי ישראל לשלל סכנות בשטח בית הספר ובדרכם של התלמידים לבית הספר ובחזרה לביתם.
הפסקת התקציבים תוביל לתוצאה העגומה והבלתי נמנעת שהחינוך והרווחה לתושבי ישראל יישארו בגדר פריבילגיה הניתנת לעשירים בלבד.

מצעד האיוולת ממשיך עם התעקשותם של קברניטי המדינה להכניס רשויות הנתונות בגירעון לתוכנית הבראה שעולה למשק הלאומי ולמשלם המיסים ביוקר, במקום למנוע מצב של גירעון על ידי הקצאה תקציבית הולמת לרשויות המקומיות מלכתחילה. מדובר בתהליך שגוי המחנך להתנהלות לקויה ובכך מחטיאה הממשלה את המטרה העיקרית - לאפשר לרשויות לספק שירותים בסיסים לתושביהן.

הפסקת התקציבים הללו הינה גזר דין מוות לרשויות המקומיות,
אשר תהווה פגיעה באיכות חיי כל אחד מאיתנו. פגיעה בשירותים שהרשויות מספקות לתושבים תוביל לפגיעה באיכות החיים ובמרקם החברתי. עול המיסים המוטל על האזרחים יגדל ולא יוותר אף גוף ציבורי שיהיה אחראי לרווחתם.

אנו מתכוונים להיאבק על איכות חיי תושבינו ועל עתיד דמותה של מדינת ישראל. על הממשלה להעמיד נושאים אלו בראש סדר העדיפויות הלאומי כדי שנוכל להמשיך להתקיים כחברה משכילה וצומחת הדואגת לאזרחיה, במקום שנהיה מדינה אוכלת יושביה.


* הכותב הוא יו"ר מרכז המועצות האזוריות וראש מועצת רמת נגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully