וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס שחרר עיתונאי בריטי שנעצר בעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.3.2010 / 13:01

העיתונאי פול מרטין, שנעצר ברצועה לפני כחודש בחשד כי ריגל לטובת ישראל, שוחרר מהכלא ויועבר לבית הקונסול הבריטי

שלטונות חמאס ברצועת עזה שחררו בצהרים (חמישי) את העיתונאי הבריטי פול מרטין שנעצר לפני כחודש בחשד שריגל לטובת ישראל. לפי הדיווחים מעזה, מרטין יועבר לידי הקונסול הבריטי בביתו של בכיר חמאס ד"ר מחמוד א-זהאר בעזה. בהמשך היום הוא צפוי לעבור לישראל. מרטין הוא עיתונאי פרילנס ויוצר סרטים דוקומנטריים. בעבר עבד עבור תאגיד השידור הבריטי BBC ועבור העיתון "טיימס".

לפני כחודש עצרו כוחות הביטחון של חמאס ברצועה את פול מרטין בטענה ש"עבר עבירת ביטחון". לפי הדיווחים, מרטין נעצר לאחר שהגיע להעיד במשפטו של פעיל בארגון גדודי אבו ריש אשר מואשם במסירת מידע לישראל. דובר משרד הפנים של חמאס בעזה, איהאב אל-רסין, אמר כי היה בידיו "מידע לפיו העיתונאי הבריטי הפר את החוק הפלסטיני". הוא הוחזק בבית הסוהר המרכזי בעזה.

בקונסוליה הבריטית בירושלים אישרו לפני כחודש כי מרטין נעצר ברצועה והוסיפו כי אנשיהם יצרו קשר עם בני משפחתו בבריטניה. אנשי "גדודי אבו ריש", שמזוהה עם ארגון פתח, מסרו כי מרטין הגיע להביע תמיכה בפעיל הארגון שהועמד לדין בגין סיוע לישראל ובמהלך המשפט הורה השופט לעצור גם את העיתונאי הבריטי. בחמאס מסרו אז כי עיתונאים מוזמנים להגיע לסקר את הנעשה בעזה, אולם הם ימצו את הדין עם אלה שיפגעו בביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully